خطر سیل کشور را تهدید می کند

    کد خبر :104606

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع بارش پراکنده در تعدادی از استان‌ها طی دو روز آینده، نسبت به وقوع احتمالی سیلاب‌های محلی هشدار داد.

به گزارش  برنا ، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز و روز شنبه در دامنه‌های جنوبی زاگرس، مناطق جنوبی و نیمه غربی فارس، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی و نیمه شرقی بوشهر، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شرق خوزستان رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه نیز بارش‌ها در مناطق ذکر شده تقویت می‌شود و ناپایداری به دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شرق لرستان نیز کشیده می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا (شنبه 25 شهریورماه) با گذر موجی از نوار شمالی کشور، ابتدا در مناطقی از شمال غرب و روز یکشنبه علاوه بر شمال غرب درارتفاعات غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: با توجه به اینکه در این روزها رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان‌آب حاصل می‌تواند به طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها شود؛ از اینرو توصیه می‌شود عشایر برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازه‌های زمانی بعدازظهر تا اوایل شب آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (شنبه 25 شهریورماه)، صاف خواهد بود که گاهی همراه با وزش باد همراه خواهد بود که بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز 33 و 21 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران طی روز یکشنبه (26 شهریورماه) نیز صاف، گاهی وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری، همراه با افزایش باد با بیشینه و کمیته دمای 31 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید