ژاپن خاموش شد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰
    کد خبر :104440

توفانی با سرعت حدود 250 کیلومتر در ساعت که از پنجشنبه شب بخش هایی از ژاپن را در نوردیده است ، مناطق زیادی را در خاموشی فرو برد.
وزش توفان در حالی است که پیشتر به خاطر توفان ‘تالیم’ که بخش هایی از جنوب شرق چین را فرا گرفته بود ، تاکنون 200 هزار نفر به مکان های امن منتقل شده اند.
به گزارش نامه نیوز سازمان هواشناسی ژاپن در گزارشی آورده است توفان اخیر که در بخش هایی از جنوب ژاپن را در نوردیده است همان توفان ‘تالیم’ است که از فیلیپین شکل گرفته و حالا در این کشور باعث قطع برق هزاران خانوار شده است.
آنطور که تلویزیون مرکزی ژاپن گزارش کرده است توفان جزیره اوکیناوا و مناطق اطراف آن را در هم کوبیده است و در شهر میاکو در عرض 24 ساعت بیشترین بارندگی نیم قرن گذشته رخ داده است.
در شهر میاکو نزدیک به 18 هزار منزل بدون برق مانده اند و دولت به ساکنان این شهر و اوکیناوا در باره ادامه وزش این توفان شدید در روزهای جمعه و شنبه نیز هشدار داده است.
پیش بینی سازمان هواشناسی این است که توفان بتدریج به طرف منطقه کیوشو حرکت کند و به طوری که این منطقه روز یکشنبه توفان شدیدی را تجربه خواهد کرد.
توفانی موسوم به ‘لاین راک’ سپتامبر سال گذشته مناطقی از ژاپن را در نوردید و جان 22 نفر را گرفت و ماه قبل نیز توفان ‘نورو’ جان دو نفر را گرفت و 50 زخمی برجا گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید