فاش‌کننده راز مرگ هیرکان تبعید شد!

    کد خبر :104323

معاون پیشین پارک ملی گلستان، به دنبال افشای حقایقی درباره مرگ هیرکان، از سمت خود برکنار به اداره محیط زیست کردکوی تبعید شد.

به گزارش تسنیم،انتشار مستندات و اطلاعاتی که حکایت از مرگ هیرکان به فاصله 35 روز از رهاسازی در پارک ملی گلستان داشت در خرداد 96 پرده از 9 ماه پنهان‌کاری مسئولان محیط زیست گلستان که تا دقایقی پیش از انتشار مستندات همچنان بر زنده بودن هیرکان تاکید داشتند برداشت و رسوایی بی‌سابقه‌ای را نه تنها در کارنامه مسئولان محیط زیست استان گلستان بلکه در کارنامه معصومه ابتکار، رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست به جا گذاشت چرا که هیرکان، ماده پلنگی که تمام عمر دو ساله خود را در قفسی 20 متری سپری کرده بود علی‌رغم مخالفت‌های متخصصان حیات وحش و حتی کارشناسان ستادی سازمان، تنها به اصرار برخی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با موافقت ابتکار در پارک ملی گلستان رها شد و تنها 35 روز بعد از پای درآمد.

رهاسازی ناموفق هیرکان از یک سو و تلاش مسئولان محیط زیست گلستان برای فریب افکار عمومی با استفاده از نقشه‌های جعلی به منظور جلوگیری از فاش شدن خبر مرگ هیرکان از سوی دیگر سبب شد پرونده مرگ هیرکان در دادستانی کل کشور باز شود. چرا که مسئولان محیط زیست گلستان طی این 9 ماه، گردنبند ردیاب هیرکان را در پارک ملی گلستان جابه‌جا کرده بودند تا نقشه حاصل از حرکت سیگنال‌های این ردیاب را به عنوان نقشه مسیر حرکت هیرکان در جنگل به رسانه‌ها ارائه کرده و ادعای کذب خود مبنی بر زنده بودن هیرکان و موفقیتش در شکار را به افکار عمومی القا کنند.

همزمان با انتشار تصاویر گردنبند ردیاب هیرکان و فاش شدن پنهان‌کاری‌های مسئولان گلستان زمزمه‌هایی از برنامه‌ریزی مسئولان محیط زیست گلستان برای برکناری پرویز نجاری به گوش رسید و سرانجام اکنون چند روزی است حکم تبعید وی به اداره محیط زیست کردکوی صادر شده است.

اکنون باید منتظر ماند و دید، مافیایی که در اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، پرونده‌ای قطور از تخلفات محیط زیستی را به دوش می‌کشند و علی‌رغم وعده‌های پیاپی ابتکار، معاون محیط زیست طبیعی و مدیرکل دفتر بازرسی، هرگز به تخلفاتشان رسیدگی نشد در دوران ریاست کلانتری هم مجالی برای ادامه رویکرد سابق خود یافته و خواهند توانست با حذف نیروهای دلسوز و صادق بار کج تخلفات محیط زیستی خود را به منزل برسانند یا نه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید