مخالفت سازمان آزادی‌بخش فلسطین با راه‌حل‌های ترامپ و هشدار نسبت به “بازی با آتش”

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۳
    کد خبر :104110

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) راه‌حل‌های ترامپ برای متوقف ساختن درگیری میان اسرائیل و فلسطین را رد کرد و این راه‌حل‌ها را به نفع اسرائیل خواند. همچنین ساف از مقامات اسرائیلی خواست به “بازی با آتش” پایان دهند.

خبرگزاری فلسطینی “وفا” گزارش داد: ستاد اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به اطلاعات درز پیدا کرده از طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل، قاطعانه راه‌حل‌های انتقالی را رد کرد.

ستاد اجرایی در نشستی به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، با راه‌حل‌هایی موسوم به “کشوری با مرزهای موقت” یا “کشوری با دو نظام”، یا نظام “آپارتاید” یا “نظام خودمختار وسیع” که اشغال‌گری‌ها را تشدید می‌کند، همچنین با “راه حل منطقه‌ای” و راه حل موسوم به “بهبودی اوضاع انسانی” مخالفت کرد.

منابع فلسطینی از تفاهم‌نامه‌های جدید آمریکایی پرده برداشتند که به صورت کامل راه‌کار تشکیل دو کشور را کنار می‌گذارد و به جای آن، نقشه راهی را جایگزین می‌کند که بر خودمختاری فلسطینی‌ها در کرانه باختری که مرتبط با یک نظام کنفدرالی با اردن باشد، متمرکز است.

این منابع اشاره کردند، بند دیگر “تفاهم‌نامه واشنگتن” که با رایزنی‌های آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای عربی در حال آماده شدن است، بر ارائه پیشنهادهای اقتصادی و مالی وسوسه‌برانگیز به فلسطینی‌ها، گسترش اختیارات تشکیلات خودگردان و نفوذ در مناطق دیگری که شامل مناطق “ج” و “ب” با ادامه حاکمیت اسرائیل بر آنها می‌شود، تاکید کرده است.

همچنین منابع بلند پایه جنبش “فتح” تشریح کردند، این تفاهم‌نامه‌ها به صورت رسمی به محمود عباس در جریان دیدار قریب الوقوعش با ترامپ در هفته آتی در نیویورک ارائه خواهد شد.

ستاد اجرایی ساف در نشست چهارشنبه شب خود در واکنش به این تفاهم‌نامه از آمریکا خواست هرچه سریع‌تر موافقت خود را با راه‌کار تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ اعلام کند و با استناد به قوانین بین‌المللی، بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی و تاثیر مخرب شهرک‌سازی ها در روند صلح تاکید کند.

این ستاد خواهان حمایت بین‌المللی از مردم ستم‌دیده فلسطین شده و به مسئولیت سازمان ملل و نهادهای آن به ویژه شورای امنیت در حمایت از قربانیان تروریسم سازمان یافته دولتی که توسط رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان صورت می‌گیرد، اشاره کرد.

این ستاد همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست “بازی با آتش” را به ویژه در قدس اشغالی متوقف کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید