چین دنیا را به حمایت از جهانی شدن اقتصاد فراخواند

    کد خبر :103949

چین در راستای به چالش کشیدن سیاست های تجاری یکجانبه حمایتی آمریکا، از دنیا خواست از جهانی شدن حمایت کنند.

«لی که چیانگ» نخست وزیر چین امروز پنجشنبه در اجلاس موسوم به «شش به علاوه یک» که با حضور سران موسسات بزرگ اقتصادی جهان در پکن برگزار شد، افزود: مقررات چند جانبه تجاری جهان برای پیشبرد فرایند جهانی شدن باید مورد حمایت همه کشورها قرار گیرد تا بتوان در سایه این پشتیبانی، رشد اقتصادی جهان را تحقق بخشید.
این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داده است کشورش از پیمان «ترانس پاسیفیک» که 11 کشور دیگر را شامل می شود خارج شود.
وی افزود: آمریکا بجای اینکه به دنبال پیمان های چند جانبه تجاری و اقتصادی باشد تلاش می کند تا با کشورها، قراردادهای دوجانبه امضا کند.
گزارش خبرگزاری شین هوا حاکی است رئیس صندوق بین المللی پول، رئیس گروه بانک جهانی، دبیرکل سازمان تجارت جهانی، دبیرکل سازمان بین المللی کار، مدیرکل سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه و رئیس هیات مدیره سازمان تثبیت اوضاع مالی در اجلاس مذکور که از روز چهارشنبه آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد شرکت کرده اند.
نخست وزیر چین در اظهارات خود هشدار داد که اقتصاد جهان همچنان شکننده است و متغیرهای نامشخص زیادی آن را تهدید می کند و حیات اقتصادی جهان به همکاری همه کشورها و سازمان های مهم اقتصادی وابسته است.
وی گفت، برای رسیدن به این اهداف کشورها باید به دنبال توسعه اقتصادی مشترک، ایجاد فرصت های شغلی، بهبود شرایط کارگران و نیروهای کار و توسعه نظام تامین اجتماعی باشند.
وی افزود، کشورهای دنیا دیگر نباید به دنبال بستن درهای خود باشند درهای همکاری باید بازتر شده و مسیرها نیز به طور کامل شفاف شود.
چین می گوید نزدیک به 54 درصد از کل رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی مدیون صنعت خدمات و بیش از 63 درصد رشد اقتصادی در نیمه اول سال 2017 میلادی هم از ناحیه مصرف بوده است.
تارنمای یی سی چین نوشته است که نزدیک به 30 درصد از رشد اقتصادی جهان مدیون چین است و این کشور هنوز موتور مهم محرک اقتصادی دنیا به حساب می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید