دوچرخه‌هاي خورشيدي توسط داتيس خودرو به ايران آمد

    کد خبر :103935

براي اولين بار در ايران، دوچرخه‌هاي خورشيدي وارد چرخه حمل و نقل مي شوند.

به گزارش  آريا، بر اساس اعلام داتيس‌خودرو، دوچرخه‌هاي خورشيدي در حالي قرار است وارد چرخه حمل و نقل شوند که پيش از اين دوچرخه و موتورسيکلت‌هاي برقي با باطري‌هاي قابل شارژ به عنوان راهکاري براي کاهش آلودگي هوا در کلانشهرها مطرح و اقدامات حمايتي گسترده‌اي براي ورود اين دست از وسايل نقليه پاک به چرخه حمل و نقل صورت گرفته بود. با اين حال نياز به شارژ مداوم باطري در دوچرخه‌ها و موتورسيکلت‌هاي برقي و نبود.

زيرساخت‌هاي لازم و مناسب شهري در زمينه تامين ايستگاه‌هاي شارژ باطري استفاده از اين وسايل را تا حدي با چالش مواجه کرده است.

ميلاد علينقي، مديرعامل شرکت داتيس‌خودرو از ورود اولين دوچرخه خورشيدي با باطري‌هاي قابل شارژ توسط نور خورشيد خبر مي‌دهد و مي‌گويد: باطري قابل شارژ اين دوچرخه‌ها هيچ‌وقت تمام نمي‌شود و به راحتي مي‌توان از امکان شارژ آنها توسط نور خورشيد استفاده کرد.

مديرعامل داتيس‌خودرو به عنوان نماينده انحصاري برند ايتاليايي لئوس (LEAOS) در ايران ادامه مي‌دهد: با ورود دوچرخه‌هاي خورشيدي به ايران فصل جديدي از حمل و نقل، ورزش و سبک زندگي در بين ايراني‌ها گشوده مي‌شود.

داتيس خودرو اعلام کرد: اين شرکت که پيش از اين با ارائه خدمات ويژه به خودروهاي هيبريدي و سبز گام‌هاي مثبتي براي کاهش آلودگي هوا و حفظ محيط‌زيست برداشته است، اين‌بار با دريافت نمايندگي انحصاري دوچرخه‌هاي دست‌ساز و خورشيدي لئوس در ايران، پاي اين محصول جديد و خاص را علاوه بر ايتاليا، آلمان، آمريکا و اتريش به ايران باز کرده تا روياي استفاده از دوچرخه‌هاي برقي بدون تمام شدن شارژ براي دوچرخه‌سواران محقق شود.

به گفته علينقي، دوچرخه‌هاي لئوس علاوه بر شارژ با سلول‌هاي خورشيدي با برق شهري هم شارژ مي‌شوند و هنگام حرکت سرعتشان به 45 کيلومتر درساعت هم مي‌رسد.

بنا بر اعلام داتيس‌خودرو، داشتن نمايشگر ديجيتال و ترمزهاي هيدروليک در کنار بدنه دست‌ساز و شيک که در مدل‌هاي سفارشي هم امکان توليد دارد، بيانگر تلفيق هنرمندانه‌اي از علم و هنر ايتاليا است. تلفيقي زيبا براي آنهايي که به محيط زيست، ترافيک و سلامتشان اهميت مي‌دهند و در هر شرايط مي‌خواهند لوکس زندگي کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید