آقاى مدیرى! مصرف سیگار”خود آزاری” است

    کد خبر :10390

مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB با انتقاد از برنامه “دورهمى” با عنوان “خود آزاری” که مهران مدیری؛ ورزشکاران بدنسازی را با ارازل و اوباش مقایسه کرده است به فواید علمی تناسب اندام پرداخت و گفت: آقاى مدیرى مصرف سیگار “خود آزارى” است.

اکبر خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت  اظهار داشت: در یکى از برنامه‌هاى اخیر “دورهمى” آقای مهران مدیرى با عنوان خودآزارى، اختصاص داشت به ورزش بدنسازى و مدیرى در آن اشاره داشت که در هنگام اجراى وزنه 300 کیلویى چنان عربده اى کشیده می‌شود که خرس‌هاى کانادا فرار می‌کنند ولى سایرین که به فاصله یک مترى این شخص با رکابى نشستند و در حال خوردن تخم مرغ و سیب زمینى هستند می‌گویند ماشاالله داداش.

این مربى و داور بین المللى فدراسیون جهانى بدنسازی ادامه داد: همچنین در این برنامه مدیری عنوان کرد که بازوى این افراد بزرگ است و هنگام انجام کارهاى روزمرده دچار مشکل و عرق سوز شدن و … می‌شود.

خزایی عنوان کرد: در اینکه “مهران مدیرى” به بهانه ساخت یک برنامه طنز و به دنبال آن شاد کردن دل مردم، رشته بدنسازى را سوژه قرار داده شخصأ مشکلى نمی‌بینم ولى وی از حد و حدود طنز خارج شده و نمی‌دانیم چرا این برنامه با عنوان “خود آزارى” تهیه و پخش شده است، زیرا ورزش کردن از دیر باز تا به حال براى سلامتى و طول عمر در بین مردم شناخته شده است نه خود آزارى!

وی تصریح کرد: آقاى مدیرى، اى کاش از این عنوان بى‌ربط براى رشته ورزشى بدنسازى که یک خانواده بزرگ و میلیونى است استفاده نمی‌کرد، آیا شما می‌دانید با پیروى و انجام تمرینات بدنسازى از پوکى و نرمى استخوان جلوگیرى می‌شود یا  پیرى زود رس سالها به تعویق می‌افتد، همچنین مشکلات استرس و بیماریهاى روانى از انسان دور می‌شود و در ادامه سیستم قلبى تنفسى تقویت می‌شود، و همه این فواید با تناسب اندام ایجاد می‌شود.

این مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB بیان داشت: همچنین تناسب اندام از افزایش کلسترول و دیابت جلوگیرى می‌کند و هورمون‌هاى بدن بالانس می‌شود و صدها خواص شگفت انگیز دیگر که در این بحث نمی‌گنجد.

خزایى بیان داشت: بنابراین استفاده از اصطلاح عربده کشى و نعره که آقاى مدیرى در برنامه مورد نظر استفاده کرد، معمولاً براى ارازل و اوباش استفاده می‌کنند و استفاده از این کلمات براى ورزشکاران جلوى دوربین رسانه ملى به نظر کار عاقلانه و مردم پسندى نیست.

این مربى ایرانی و داور بین المللى فدراسیون جهانى بدنسازی عنوان کرد:  آقاى مدیرى باید بداند “خود آزارى” مصرف سیگار و دخانیات است و لطفا هنگام ساخت برنامه‌هاى خود کمى بیشتر دقت کنید زیرا در مواقعى خود مصداق آن سوژه هستید ولى با اعتماد به نفس آن‌را به ورزشکاران می‌چسبانید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید