چرا بستگان اصلی وزیر باید در کار واردات باشند؟

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
    کد خبر :10368

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تنها وزیر آموزش‌وپرورش فعالیت اقتصادی نمی‌کند و این موضوع شامل حال سایر وزرا نیز می‌شود، گفت: در سال تولید و اشتغال باید از تولید ملی حمایت کرد.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی در رابطه با فعالیت اقتصادی برخی وزرا اظهار کرد: تنها وزیر آموزش‌‌وپرورش به فعالیت اقتصادی مشغول نیست بلکه سایر وزرای دولت نیز عضو هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی هستند.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به موضوع تولید و اشتغال که دغدغه جدی نظام و دولت است توجه بیشتری کرد و باید کاری کرد که پیام تولید و اشتغال را به صورت عملیاتی در تمام بدنه نهادهای دولتی جاری کنیم تا برای رونق تولید ملی به کمک بخش خصوصی بیایند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر کاری که خلاف این روند باشد پسندیده نیست و جای سوال  دارد در چند سال گذشته وارادات بی رویه پوشاک به صورت قاچاق یا قانونی ضربه مهلکی به صنعت نساجی کشور زده است.

زاهدی ادامه داد: برآورد شده است در چند سال گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار پوشاک وارد کشور شده، این رقم بالایی است و به بحث تولید کشور ضربه زده است چرا که موجب بیکاری در صنف تولید پوشاک شده است.

وی افزود: تعداد زیادی از تولیدکندگان دچار ورشکستگی شده‌اند و آنچه مهم بوده این است که چرا توسط وابستگان درجه یک مقام ارشد دولتی شاهد واردات پوشاک هستیم در حالیکه باید در جهت سیاست‌های کلی کشور و دولت حرکت کنند.

به گزارش تسنیم، اخیراً فعالیت اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش در یک شرکت وارادات پوشاک خبرساز شده و این سوال مطرح است آیا یک شخصیت دولتی آن‌هم در جایگاه وزیر، می‌تواند عضو هیئت مدیره یک شرکت خصوصی باشد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید