خانم بازیگر: نیازی نمی بینم خودم را تغییر دهم /عکس

    کد خبر :103673

روایت حدیث میر امینی از نقش متفاوتش در سریال «در جستجوی آرامش»؛ با این بازیگر درباره چگونگی خلق کاراکتر دختری معتاد، تلاش برای نجات از افتادن در دام کلیشه و چند مسئله دیگر گفتگو کرده ایم.

«گزیده کار و بی حاشیه»، این بخشی از ویژگی شخصیتی حدیث میر امینی است؛ بازیگری که هر جا بوده گلیمش را به خوبی از آب بیرون کشیده و توانایی اش را به نمایش گذاشته. «در جستجوی آرامش» تازه ترین سریال اوست که پنجشنبه ها و جمعه ها از شبکه تهران پخش می شود.
میر امینی در این سریال شخصیتی چند وجهی دارد؛ ابتدا او را دختری کوشا با وجدان کاری بالا دیدیم و کمی بعد وجه دیگری از زندگی اش هویدا شد. همسرش درگیر اعتیاد است و خودش هم آلوده می شود. حالا فصل جدایی رسیده و نگین در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی روی وجدان و اعتمادی که دوست پدرش (مهدی هاشمی) به او دارد، پا می گذارد. نکته ویژه در بازی حدیث میر امینی تلاش برای پرهیز از نمایش شمایل یک دختر معتاد است و به خوبی از پس آن بر آمده.

اولین پرسش که قاعدتا کلیشه ای است ولی لاجرم از پرسیدن هستیم، مواجهه تان با نقش ترنج و پیشنهادی است که به شما شد، فیلمنامه کامل بود؟

– بله، فقط 10 قسمت از آن باقی مانده بود. نقشی به من پیشنهاد شد که خیلی عجیب و غریب بود و مدت ها انتظارش را می کشیدم. مدتی در تلویزیون کم کار شده و مشغول بازی در تئاتر بودم و منتظر چنین نقشی بودم که بتواند من را به چالش بکشاند؛ نقشی که احساس کنم می توانم برایش انرژی بگذاردم و کاملا طبیعی است که این پیشنهاد را بپذیرم.

خوبی نقش این است که تا الان بالا و پایین زیاد داشته، نگین ابتدا دختری است پر انرژی و طالب پیشرفت، اما ازدواج ناموفقی داشته، بچه اش سقط می شود، همسرش معتاد است، از او جدا می شود و خودش هم گرفتار اعتیاد. برای نمایش وجوه مختلف نقش چه کردید؟

– به هر حال اتفاقاتی که برای کاراکتر می افتد به قدری زیاد و متنوع است که کافی است با آن زندگی کنی تا ناخودآگاه ری اکشن های این مدلی نشان دهی. یک سری چیزها تمرینی نیست ولی نیاز به تأمل، تمرکز و گپ و گفت زیاد داشت. آقای سلطانی (کارگردان) اینقدر بی نظیر هستند که به اتفاق نظر درباره کاراکتر می رسیدیم و خروجی اش چیزی است که می بینید.

بازی در نقش معتاد سهل ممتنع است. در عین حال که می توان آن را باور پذیر نشان داد خطر کلیشه شدن هم وجود دارد. تمهید شما برای فرار از این دام چه بود؟

– بله. این نگرانی وجود داشت و سعی کردم خیلی درونی بازی کنم و مسئله اعتیاد نگین را بدون اغراق نشان دهم. با توجه به تحقیقاتی که درباره این آدم ها کردم فکر می کنم شخصیت ام در سریال خیلی به واقعیت نزدیک باشد. موقع بازی از کارگردان و تهیه کننده و حالا از بازخوردی که سریال دارد، فیدبک مثبت گرفته ام. کلا هم اهل بازی کردن نقش های ساده نیستم. دوست دارم برای شان انرژی بگذارم.

و مهم ترین ویژگی نگین این است که اعتیاد را درونی نشان می دهد نه با واکنش های تند بیرونی.

– بله. اینها دو شکل مختلف است؛ یک اعتیاد داریم که سیامک درگیر آن است. در رفتار و چهره اش می بینیم. یک نوع اعتیاد که نگین دارد. فکر می کنم با مدیریت خوب آقای سلطانی همه چیز درست و نزدیک به واقعیت پیش رفت.

در قسمت اخیر که نگین برای ترک اعتیاد مورد مشاوره قرار می گیرد ظاهر حرف ها شعاری است اما ری اکشن کاراکتر باعث باورپذیر شدن اتمسفر سکانس می شود. در ادامه شرایط همین منوال خواهد بود یا شعار غالب می شود؟

– ان شاء الله وقتی به نظر شما سریال تا حالا خوب بوده امیدوارم در ادامه هم افت نکند. فیلمنامه اینقدر خوب و پر از بالا و پایین است که فکر نمی کنم از ریتم بیفتد و دعوت تان می کنم ادامه سریال را هم ببینید.

حجم زیادی از بازی تان با مهدی هاشمی است که پیش تر تجربه همکاری داشتید و اینجا هم بده بستان های تان موفق از آب در آمده. برای رسیدن به این شرایط تمرین و صحبت داشتید؟

– ما یک گروه تولید هستیم و قاعدتا قبل از هر سکانس دورخوانی و تمرین داریم و برداشت می رویم. کنار آقای هاشمی بودن غنیمت است و من تمام سعی ام را کردم تا از این فرصت به خوبی استفاده کنم.ایشان اینقدر دوست داشتنی و کاربلد هستند که مگر می شود کنار او بود و از این همه تسلط استفاده نکنم.

یک نکته جالب در سکانس طلاق شاهد بودیم که درباره اش هم نوشتیم و آن نمایش واضح صیغه طلاق است. سریال خودسانسوری بی مورد نکرده و از آنسو ری اکشن شما به خوبی تصویر یک زن شکست خورده را منتقل کرد. آن پشت چه اتفاقی رخ داد که این سکانس تاثیرگذار و باورپذیر شد؟

– یک جمله می گویم که شما هم خیلی به زحمت نیفتید. تمام سعی مان را کردیم بازی نکنیم، تمام تلاش مان را کردیم نقش ها واقعی باشد و همه چیز را بفهمیم بعد عمل کنیم.

با این حال «در جستجوی آرامش» دیده نشده.

– متاسفانه زمان خوبی برای پخش به سریال تعلق نگرفت.

در اوج حاشیه های فصل دوم «ستایش» مصاحبه ای کردید و گفتید نقش تان کوتاه شده. این دلخوری بین شما و سعید سلطانی چطور برطرف شد؟

– من خیلی از این اتفاق دلخورم. آن موقع هم که مصاحبه کردم اسمی از آقای سلطانی عزیز نیاوردم. تمام مشکلم هنوز که هنوز است با تهیه کننده سریال است و آقای سلطانی غیر از لطف هیچ چیز دیگر به من نداشت. برایم عجیب بود که بعدا اسم ایشان به میان آمد. آقای سلطانی اصلا در جریان ماجرا نبود و غیر از لطف و محبت چیز دیگری به من نداشتند.

چه شد که مدتی از تلویزیون فاصله گرفتید؟ خود خواسته بود یا پیشنهادی وجود نداشت؟

– پیشنهاد داشتم ولی نقش ها تکراری بودند و دوست نداشتم بازی کنم.

کلا اهل هیاهو نیستید، فکر می کنید برای بیشتر دیده شدن شلوغ بازی لازم باشد؟

– من سیر و روند کاری و مدلم را نشان داده ام و نیاز نمی بینم در آن تغییر ایجاد کنم.

پیشنهاد سینمایی هم دارید؟

– یک فیلم در نوبت نمایش دارم به نام «این یک رویاست». نمی دانم اکران می شود یا نه. پیشنهاد دارم. دنبال این هستم نقش خوب بازی کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید