پورشه کاین توربو مدل ۲۰۱۸ معرفی شد

    کد خبر :103616

پورشه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ از قوی‌ترین مدل شاسی‌بلند کاین رونمایی کرد.

پورشه قدرتمندترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلند کاین را به نام کاین توربو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال معرفی کرد. این خودرو استانداردهای جدیدی در سگمنت خودروهای شاسی‌بلند اسپرت تدوین می‌کند. کاین توربو به پیشرانه‌ی V8 توئین‌توربو به حجم ۴ لیتر مجهز است که می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. توانایی‌های حرکتی این خودرو نیز به لطف بهره‌گیری از ادواتی چون آیرودینامیک فعال، سیستم تعلیق بادی تنظیم‌شونده با سه محفظه‌ی باد، تایرهای چندمنظوره، اسپویلر سقف و ترمزهای تقویت‌شده با عملکرد بالا بهبود پیدا کرده است. این تجهیزات، شامل مدل استاندارد این خودرو خواهد بود؛ اما به‌صورت آپشن امکان سفارش سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و کنترل چرخش بدنه‌ نیز وجود دارد. همچنین با توجه به این‌که سیستم برق کاین جدید از نوع ۴۸ ولتی است، امکان دستیابی به عملکرد بسیار خوبی با کمک سامانه‌های موجود وجود دارد که از این نظر باید گفت کاین ۲۰۱۸ رفتاری همانند یک خودروی اسپرت تمام‌عیار خواهد داشت.

کاین توربوی جدید می‌تواند سرعت خود را در ۴.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن به ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته پورشه پکیجی با نام Sport Chrono برای کاین عرضه خواهد کرد که در صورت سفارش آن، زمان صفر تا صد خودرو به ۳.۹ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

طراحی اسپرت

 

پورشه کاین نسل سوم از جدیدترین سیستم نوردهی پورشه با نام PDLS بهره‌مند است که وجود این سیستم به معنای چراغ‌های اصلی هوشمند فعال از نوع LED است. نمای مدل توربو نیز کاملا متمایز از سایر مدل‌های کاین است و شب‌هنگام می‌توان این خودرو را به‌راحتی با دیدن دو ردیف چراغ جلو شناسایی کرد. در نمای جانبی، اصلی‌ترین بخش را می‌توان رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی این خودرو دانست که این رینگ‌ها فقط روی مدل توربو قابل سفارش هستند. در نمای عقبی، خروجی‌های اگزوز دوگانه‌ی این خودرو کاملا متفاوت از دیگر مدل‌های کاین هستند. دیگر نکته‌ی این خودرو این است که تریم داخلی درها به رنگ بدنه هستند. در داخل کابین نیز می‌توان دریافت که پورشه سعی کرده است ضمن طراحی یک کابین اسپرت، به‌صورت هم‌زمان یک کابین لوکس را نیز در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در کابین کاین توربو همچنین از جدیدترین سامانه‌ی ارتباطی پورشه با نام Porsche Advanced Cockpit نیز استفاده شده است که شامل یک نمایشگر رنگی با وضوح بالا می‌شود. در میان امکانات این خودرو هم مواردی همچون سیستم صوتی Bose با قدرت ۷۱۰ وات و صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم برقی در ۱۸ جهت به چشم می‌خورند. پشت‌سری صندلی‌های کاین توربو ثابت هستند و امکان تنظیم آن‌ها وجود ندارد که از این نظر به مدل 911 شباهت پیدا کرده است. تمامی صندلی‌های کاین به همراه غربیلک فرمان، همگی به‌صورت استاندارد مجهز به گرم‌کن هستند.
کاین توربو با قدرت بیشتر

در سینه‌ی کاین توربوی جدید یک قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر به حجم ۴ لیتر وجود دارد که به یاری دو توربوشارژر می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با نسل قبلی خود ۳۰ اسب بخار بیشتر است. حداکثر گشتاور تولیدی کاین توربوی جدید معادل ۷۷۰ نیوتون متر است که این عدد نیز ۲۰ نیوتون متر از نسل قبلی کاین توربو بیشتر خواهد بود.

یک جعبه‌دنده‌ی جدیدی ۸ سرعته‌ی خودکار نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که نیروی پیشرانه را به هر چهارچرخ خودرو انتقال می‌دهد. در کنار سیستم چهارچرخ محرک، در این خودرو از سیستم کنترل کشش نیز استفاده شده است. نکته‌ی دیگری که در مورد پیشرانه‌ی کاین توربو وجود دارد این است که توربوشارژرهای آن در میان بلوک V شکل موتور قرار گرفته‌اند که چنین آرایشی به‌ندرت در خودروها به کار می‌رود. البته مزیت نصب توربوشارژرها در چنین مکانی این است که فاصله‌ی توربوها با محل خروج دود از محفظه‌ی احتراق بسیار کم است و همین مورد سبب شده است تا سرعت پاسخگویی توربوشارژرهای بالاتر رود. مورد دیگر در مورد این خودرو ابعاد کوچک پیشرانه است که دست طراحان را باز گذاشته تا جای ممکن ارتفاع محل نصب پیشرانه را پایین‌تر بیاورند که به دنبال آن نقطه ثقل پیشرانه نیز کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب هندلینگ و پایداری خودرو بهبود پیدا کرده است.
شاسی سبک وزن و تعلیق بادی

شاسی سبک‌وزن کاین توربوی جدید کارایی سه مدل مختلف را ارائه می‌کند و به‌نوعی می‌توان ادعا کرد که این خودرو هم‌زمان یک مدل اسپرت، یک خودروی لوکس و یک آف‌رودر تمام‌عیار برای مسیرهای خارج جاده‌ای است. روی کاین جدید سیستم تعلیق بادی با سه محفظه و سیستم مدیریت فعال شاسی پورشه نیز وجود دارد که البته وجود این سامانه‌ها محدود به مدل توربو نیست و روی سایر مدل‌های کاین نیز به‌صورت سفارشی نصب می‌شوند. تایرهای این خودرو همانند اتومبیل‌های اسپرت دارای ابعاد 285/40 در جلو و 315/35 در عقب هستند و چسبندگی و کارایی بالایی دارند.

به این ترتیب راننده امکان تنظیم حالت‌های مختلفی را برای سیستم تعلیق دارد. ارتفاع خودرو از سطح زمین را نیز می‌توان در ۶ مرحله تنظیم کرد تا راننده در هنگام آفرود بتواند ارتفاع کف خودرو از زمین را افزایش دهد. پنج نوع حالت رانندگی نیز برای کاین جدید قابل انتخاب هستند. یک سیستم دیگر که در این کاین جدید وجود دارد نیز سامانه‌ی تغییر بردار گشتاور با نام +PTV است که میزان گشتاور انتقالی به هر یک از چرخ‌ها را تعیین می‌کند. در کل رانندگی با این خودرو و انجام دادن مانور با آن به لطف این همه سیستم کمکی بسیار لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

کاین توربوی جدید همچنین اولین خودروی شاسی‌بلندی است که به اسپویلر سقفی فعال مجهز شده که بسته به نوع رانندگی و سرعت، می‌تواند باز شود و با تولید نیروی رو به پایین به چسبندگی هرچه بیشتر قسمت عقب خودرو کمک کند. این قطعه حتی این توانایی را دارد که در سرعت‌های بالا به‌عنوان یک ترمز هوایی عمل کند. پورشه حتی میزان تأثیر این اسپویلر را نیز تست کرده و گفته است که وقتی در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اقدام به ترمزگیری برای توقف کامل کنید، این ترمز هوایی می‌تواند مسافت توقف خودرو را تا دو متر کاهش دهد.

برای متوقف کردن این هیولای ژرمن، سیستم ترمز جدید پورشه با نام PSCB به کار رفته است. در این نوع از ترمزها لایه‌ای از کاربید تنگستن روی دیسک ترمز کشیده شده است تا ضمن افزایش عملکرد آن‌ها دوام آن‌ها را نیز بر عهده بگیرد. البته باید گفت که به‌صورت آپشن و با پرداخت مبلغ اضافه می‌توان کاین توربو را به همراه ترمزهای سرامیکی سفارش داد.

فروش کاین توربوی جدید شروع شده است و تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه‌ی آن به بازار اروپا آغاز خواهد شد. این خودرو با توجه به اینکه قوی‌ترین مدل کاین است، ارزان نخواهد بود و در کشور آلمان به قیمت ۱۳۸ هزار و ۸۵۰ یورو قابل خریداری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید