برخی نهادها و ناشران بودجه را هدر می‌دهند

    کد خبر :10361

داوود امیریان می‌گوید هنوز در زمینه ادبیات دفاع مقدس برخی نهادها و ناشران با نوع عملکردشان بودجه را هدر می‌دهند.

بر اساس خبر رسیده، مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس عصر روز جمعه ۱۷ اردیبهشت و با حضور جمعی از نویسندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن کتاب‌نامه شهر آفتاب برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد:‌ فرهنگ دفاع مقدس، تجلی ارزش‌های معنوی و بالای انسانی است. اگر امروز اقتصاد مقاومتی را راه‌حل برون رفتن از آسیب‌های اجتماعی عنوان می‌کنند باید تحقق آن را به‌واسطه فرهنگ دفاع مقدس دنبال کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: زمانی که رهبر انقلاب به خاطرات منتشر شده در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» اشاره می‌کنند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند ما نیز به‌عنوان مخاطب به فکر فرومی‌رویم که در این مکتوبات چه چیزی وجود دارد که چنین تأثیرگذاری قابل توجهی را در خود داراست.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در کشور این ظرفیت را دارد تا فرهنگ ایثار و مقاومت را برای آشنایی نسل جوان بهتر از هر اتفاق دیگری معرفی کند و باید این ظرفیت را همواره پاسداشت و در تقویت آن کوشید.

موزه انقلاب و دفاع مقدس در تهران

همچنین در این مراسم امیر محمد فهمیده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: دفاع مقدس به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی سرچشمه قوت فرهنگی در کشور است. این تعبیر درعین‌حال که بسیار زیباست، قابل اعتنا و عبرت‌آموز نیز هست. این اتفاق رویدادی است که به گفته ایشان هزاران هزار حادثه در دل خود دارد و باید با تدبیر و راهکاری فرهنگی مناسب آن‌ها را استخراج و مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق اخیر شهرداری تهران و ستاد کل نیروهای مصلح گفت: با توافق این دو نهاد و تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی، باغ‌موزه دفاع مقدس در تهران مبدل به موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شد و گستره فعالیت‌های خود را توسعه بخشید.

روایت یک نویسنده از هدر دادن بودجه‌های فرهنگی

در بخشی دیگر از مراسم داوود امیریان از نویسندگان هشت سال دفاع مقدس نیز در سخنانی بیان کرد: بزرگ‌ترین لطف به ادبیات دفاع مقدس را رهبر انقلاب اسلامی با پشتیبانی خود انجام دادند و اگر این حمایت نبود وضعیت این ادبیات امروز به شکل فعلی نبود.

امیریان افزود: در سال‌های اخیر و به دنبال این حمایت ناشران بسیاری رشد کرده و نویسندگان جوان زیادی نیز برای نوشتن تربیت شده‌اند. البته هنوز برخی نهادها هستند که بودجه می‌گیرند و کتابی چاپ می‌کنند که فرماندهان شهید ما یک‌بار دیگر در آن‌ها نیز شهید می‌شوند. هنوز هستند ناشرانی که کتاب را برای تألیف دست کسی می‌دهند که الفبای نوشتن را بلد نیست. این دست اتفاقات تنها هدر دادن بودجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید