نظر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره یک جشنواره

    کد خبر :10349

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برپایی جشنواره «نقش تن‌پوش» در حوزه مد و لباس و همسو با سبک زندگی اسلامی و ایرانی را ضروری دانست.

به نقل از روابط عمومی جشنواره نقش تن‌پوش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی – درباره ضرورت برپایی این جشنواره در فضای فرهنگی، هنری و صنعتی حاکم بر کشور، اظهار کرد: اصل کار، بسیار مفید است و معتقدم برپایی این رویداد در حوزه مد و لباس و همسو با سبک زندگی اسلامی و ایرانی ضروری به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: جشنواره «نقش تن‌پوش» باید فضایی را پیش روی مردم قرار دهد تا آن‌ها با علایق و سلایق گوناگون، کالای خود در حوزه مد و لباس را مورد انتخاب قرار دهند و در این راستا لازم است که الگوهای پیش روی آن‌ها مطابق با سابقه تاریخی ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ بومی کشور باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم توجه به دو وجه کیفیت و زیبایی‌شناختی در میان آثار جشنواره، اظهار کرد: اگر آثار برگزیده چنین رویدادی دارای سطح کیفی مناسبی باشند و از جنبه‌های هنری نیز به شکل قابل قبولی طراحی و ارائه شوند، دست دولت و بخش صنعت برای پرداخت یارانه در زمینه تولید باز است و توجه تولیدکنندگان نیز به خروجی جشنواره جلب خواهد شد.

مازنی افزود: این‌که جشنواره «نقش تن‌پوش» در بخش‌هایی به موضوع فرهنگ شهادت و انقلاب اسلامی پرداخته، بسیار ستودنی است، اما لازم است در تکمیل این حرکت فرهنگی، تلاش شود تا شخصیت‌هایی که تصویرشان روی لباس نوجوان و جوان ایرانی نقش می‌بندد به درستی در میان آحاد جامعه معرفی و شناسانده شوند و این‌گونه جایگاه برگزاری چنین جشنواره‌ای نیز به درستی در ابعاد داخلی و بین‌المللی ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

پنجمین جشنواره «نقش تن‌پوش» با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی برگزار می‌شود.

اختتامیه این جشنواره ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و نمایشگاهی از آثار برگزیده این جشنواره تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه برپا خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید