ظریف: هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی تواند بهانه آگاهی از اسرار کشور باشد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۰۱
    کد خبر :103359

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از ورود به فردگاه سوچی در روسیه، تاکید کرد: مطابق برجام، هیچ بازدیدی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند بهانه ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.

ظریف در چارچوب سفر یک روزه فشرده به روسیه امروز (چهارشنبه) با استقبال هیات روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه وارد فرودگاه سوچی در کناره دریای سیاه شد تا با مقام های این کشور از جمله سرگئی لاوروف همتای خود مذاکره کند.
وی در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع برجام با توجه به سیاست های اخیر ایالات متحده آمریکا، نیاز هست که هماهنگی باشیم و تاکنون هم چنین رویکرد خوبی بین ایران و فدراسیون روسیه بوده است.
وی همچنین افزود: دو کشور از مواضع هم در سازمان های بین االمللی و روابط چند جانبه حمایت کردند و روسیه پشتیبانی بسیار خوبی از ایران در بحث برجام داشته است.
وی همچنین در باره موضوع بازدید از مراکز نظامی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزود: چارچوب های پروتکل الحاقی و برجام مشخص است و برای بازدید از مکان هایی است که در واقع امکان فعالیت های هسته ای داشته باشد و حتی تاکنون جمهوری اسلامی و همانگونه که آژانس بارها اعلام کرده در زمینه اعلام عدم فعالیت ها به درستی عمل کرده است.
ظریف تاکید کرد: مطابق بند 75 ضمیمه یک برجام هم تاکید شده است، هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی تواند بهانه ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.
وی همچنین در باره محورهای سفر خود به سوچی اظهار کرد: ما با چالش های مشترکی مواجهیم که مهم ترین آنها منطقه ای است. ایران و روسیه در سوریه توانستند به سوری ها کمک کنند و تروریست ها را عقب برانند. امروز وضعیت در میدان بسیار خوب است. با همکاری خوب تهران و مسکو وضع بهبود یافته است و حتی توانستیم تا حد زیادی از تنش ها و درگیری ها جلوگیری کنیم.
وزیر خارجه ایران در پایان گفت: یکی از موضوعات مورد نیاز برای هماهنگی همیشگی با روسیه، بحث منطقه ای و سوریه است. این سفر هم تمرکزی روی این مساله و افزون بر آن موضوعات دو و چند جانبه دارد.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید