معاون وزیر ارتباطات: سامانه سیماک مانعی بر سر راه زمین خواری است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳
    کد خبر :103252

معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) علاوه بر کاهش مراجعات مردمی، به آسان کردن معاملات املاک، جلوگیری از فساد و زمین خواری و تقویت نظارت بر این حوزه کمک می کند.

حسین مهری سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه سیماک در شیراز افزود: آن دسته از کسانی که با فعالیت های ملکی سر و کار دارند می توانند با یک مرتبه مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها یا دفاتر آی.سی.تی روستایی اقدام به تشکیل پرونده کرده و به شکل الکترونیکی با سازمان های ذی ربط در ارتباط باشند.
وی ادامه داد: سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) ضمن اینکه زمینه مبادله اطلاعات بین هشت سازمان مرتبط با املاک را فراهم می کند از فعالیت های خلاف در موضوع ملک و زمین از جمله زمین خواری و مشکلات مشابه جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه اندازی سامانه پستمن هم گفت: این سامانه نیز با هدف رفاه شهروندان در فعالیت های مرتبط با پست، خدمات پیکی و پستی و جابه جایی مرسولات پستی راه اندازی شده است.
مهری، یکی از خدمات دیگر در دسترس شهروندان را بازار الکترونیک دانست و افزود: تمام هموطنان چه در شهرها و چه در روستاها می توانند از طریق این سامانه محصولات باغی، صنایع دستی و سایر تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش گذاشته و پول آن را هم به شکل آنلاین دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این سامانه نیز کمک خواهد کرد تا محصولات تولید شده توسط تولیدکنندگان ما به شکل مستقیم به دست مصرف کننده برسد و در این بین دست دلالان و واسطه ها کوتاه شود.
وی تصریح کرد: هم اینک 35 درصد قیمت محصولات در بازار کشور مربوط به بخش های توزیع و دلالی است که با استفاده از این سامانه این هزینه ها به 13 درصد کاهش می یابد.
در این آیین، فعالیت سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) در شیراز آغاز شد.
به گفته مدیر کل پست استان فارس، پروژه سیماک به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی پست در چهار زیر پروژه تعریف شده که از جمله می توان به هنگام سازی اماکن شهری (ارائه کدپستی 10 رقمی) و اجرای طرح ملی جی نف (سامانه یکپارچه نشانی املاک) اشاره کرد.
احمدرضا واعظ پور افزود:این سامانه به لحاظ ماهیت، یک زیرساخت نرم افزاری برای یکپارچه سازی مدیریت املاک و اماکن است که علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک و اماکن قادر خواهد بود فرآیندهای کاری و اداری و همچنین تراکنش های مربوط به امور املاک و اماکن را در میان دستگاه های اجرایی ذی ربط الکترونیکی کند.
وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 25 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: در استان فارس 2 میلیون و 200 هزار مکان وجود دارد که از این تعداد تاکنون 2 میلیون و 100 هزار مکان پلاک نصب شده است.
سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) پیشتر در استان های البرز، اصفهان، گلستان و کرمان راه اندازی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید