با اعلام اعزام تیم ارزیاب هلال‌احمر به میانمار عنوان شد

ارسال محموله ۱۰۰تُنی ایران برای مسلمانان روهینگیا

    کد خبر :102936

یک مسئول هلال احمر با اشاره به بارگیری محموله ۱۰۰تنی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم میانمار، گفت: این محموله حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی است که امروز و پس از بارگیری برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار ارسال می‌شود.

به گزارش  تسنیم، وحید رحمتی با اشاره به انجام اقدامات اولیه بارگیری محموله امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مسلمانان میانمار، گفت: محموله 100تنی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار به‌محض اعلام نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران امروز در فرودگاه مهرآباد بارگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه محموله آماده‌شده در ابتدا 40 تن بود خاطرنشان کرد: با تعامل و مکاتباتی که با هلال احمر بنگلادش انجام شد و با توجه به نیازهای حیاتی پناهجویان میانماری این محموله به 100 تن افزایش یافت که قرار است میان پناهجویان میانماری که وارد کشور بنگلادش شدند تقسیم شود.

رحمتی عنوان کرد: همراه با محموله ارسالی نخست، تیم عالی ارزیاب هلال احمر به‌سرپرستی مصطفی محمدیون ــ دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز اعزام خواهد شد تا پس از بررسی وضعیت مردم مسلمان روهینگیای میانمار، محموله‌های بعدی نیز ارسال شود.

به‌گفته مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر ایران نیز برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار همراه با محموله دوم اعزام خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید