سیاست وزارت بهداشت در ارتباط داروهای تولید داخل،مراقبت از مردم است

    کد خبر :102847

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، سیاست این وزارتخانه درباره داروهای تولید داخل را، مراقبت از مردم دانست و گفت: مراقبت از سلامت مردم و توانمندی مالی آنان اولویت ماست.

سید حسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم گشایش سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته ( ایران فارما) در مصلای تهران در جمع خبرنگاران، افزود: بر این اساس تا جایی که بتوانیم از تولید داخلی استفاده می‌کنیم، اما اگر کیفیت داروی تولید داخلی پایین یا قیمت آن گران باشد و به جیب مردم آسیب برساند، بدون تعارف ترجیح می‌دهیم که در یک بازار رقابتی کار کنیم.
وی اضافه کرد: این سیاستی است که طی چهار سال گذشته آن را دنبال کردیم و بعد از این نیز دولت و مردم انتظاری جز این ندارند.

**امیدواریم با تمهیدات رییس جمهوری، معوقات شرکت های دارویی به حداقل برسد
وزیر بهداشت درباره معوقات شرکت‌ های دارویی گفت: یکی از گرفتاری‌ های جدی فعلی صنعت داروسازی کشور ، معوقات طولانی مدت است که امیدواریم با تمهیدات رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه ، زمان این معوقات به حداقل برسد و شرکت‌های بیمه‌ ای بتوانند مطالبات‌ را جبران کنند.
وی ادامه داد: بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت از بیمه‌ ها طلبکارند و صنعت دارو هم از بیمارستان‌ها و بخش خصوصی طلبکار است که منابع بیمه‌ها هر چه زودتر باید در اختیارشان قرار گیرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه این منابع باید از قبل پیش بینی می‌شد، خاطرنشان کرد: مشکل ، پیش بینی نشدن اعتبارات لازم در بودجه سنواتی است.
هاشمی تصریح کرد: باید برای جبران معوقات فکری عاجل شود، البته این مشکل هم برای صنعت داروسازی و هم برای پزشکان، پرستاران و بیمارستان‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی هم شاهد تاخیر در پرداخت مطالبات هستیم، ابراز امیدواری کرد با صحبت های انجام شده ، هر چه زودتر زمان این معوقات به حداقل برسد چون در غیر اینصورت این مشکل ، آسیب جدی وارد می‌کند.
وزیر بهداشت ادامه داد: اگر زمان را از دست بدهیم مردم هم آسیب می‌ بینند و ممکن است بازار به نوعی دچار مشکل شود. این مشکلات هر چه زودتر بهتر است رفع شود و بیمه‌ها هم مطالبات را جبران کنند.

**هدف تولیدکنندگان داخلی، بازررهای خارجی باشد
هاشمی با تاکید بر ارتقا کیفیت محصولات تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: هدف تولید کنندگان ایرانی باید بازارهای خارجی باشد و استانداردهایشان را باید با استانداردهای بین‌المللی تنظیم و سعی کنند تا در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند.
وی افزود: با این همه،بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی هم باید نسبت به داروی تولید داخل خودباوری داشته و به داروهای تولید داخل توجه کنند و مطمئن باشند که از کیفیت داروی تولید داخل مراقبت می شود و حاضر نیستیم با هر قیمتی و تحت عنوان داروی تولید داخل، دارو را بپذیریم.
سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) امروز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصلای تهران گشایش یافت. ٥٠٢ شرکت دارویی که ١٦٤ شرکت آن خارجی در سومین نمایشگاه دارویی و صنایع وابسته حضور دارند .
معاون رییس جمهور اندونزی ، سفیر دانمارک ، سفیر بلغارستان و سخنگوی وزارت بهداشت أفغانستان از جمله مهمانان خارجی مراسم گشایش سومین نمایشگاه دارویی و صنایع وابسته (ایران فارما) هستند. همچنین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و غلامرضا أصغری رئیس سازمان غذا و دارو بعنوان دیگر مهمانان ، در این مراسم حضور دارند.
براساس این گزارش، در سال گذشته ٤٠٠ شرکت داروسازی و دست اندرکار چرخه دارویی در دومین نمایشگاه داروسازی و صنایع وابسته حضور داشتند که امسال بیش از ١٠٠ شرکت دیگر به این نمایشگاه افزوده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید