نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱
    کد خبر :102572

نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از استراتژی جدید واشنگتن در این کشور تاکید کردند که پیمان امنیتی با آمریکا به دلیل بی‌احترامی به مقدسات اسلامی لغو شود.

تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند که آمریکا برای برقراری صلح در افغانستان برنامه‌ای ندارد و برای به درازا کشیدن جنگ در این کشور تلاش می‌کند.

این نمایندگان تاکید کردند که استراتژی جدید واشنگتن در واقع راهبرد بمباران و کشتار مردم افغانستان است.

آنها از آمریکا درباره بمباران غیرنظامیان در افغانستان خواستار توضیح شدند.

نمایندگان افغان همچنین با اعزام سربازان بیشتر آمریکایی به افغانستان مخالفت کردند و از واشنگتن خواستند تا نیروهای امنیتی این کشور را تجهیز کنند.

پارلمان افغانستان معتقد است که حکومت وحدت ملی در تعیین استراتژی جدید واشنگتن نقشی نداشته است.

«منورشاه بهادری» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان گفت: اگر استراتژی جدید آمریکا به معنی افزایش حملات هوایی باشد برای مردم این کشور قابل قبول نیست.

«عبیدالله بارکزی» نیز تصریح کرد که استراتژی جدید واشنگتن جنگ را در افغانستان طولانی می‌کند، آمریکا بجای آزمایش تسلیحات خود علیه مردم افغانستان نیروهای امنیتی افغان را تجهیز کند.

از سوی دیگر نمایندگان افغان همچنین به پخش برگه‌های توهین آمیز به مقدسات اسلامی توسط بالگردهای آمریکایی در ولایت پروان نیز واکنش نشان دادند.

«تره‌خیل» نماینده پارلمان افغانستان تصریح کرد: آمریکا عقاید مردم را به بازی گرفته ما در حالی با آمریکا دست دوستی دادیم که قرآن ما را از دوستی با آنها منع کرده است.

برخی از نمایندگان افغان خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدند.

«عبدالستار خواصی» نماینده ولایت پروان نیز گفت که آمریکا این اقدام را عمدی انجام داده تا میزان حسیاست مردم را نسبت به مقدسات دینی آزمایش کند پس باید لغو پیمان امنیتی با آمریکا به بحث گرفته شود.

چند روز قبل بالگردهای آمریکایی در ولایت پروان برگه‌های تبلیغاتی را علیه طالبان پخش کردند که توهین به مقدسات اسلامی محسوب می‌شد.

این اقدام نیروهای آمریکایی اعتراض های مردمی و تظاهرات‌های در برخی از ولایت‌های افغانستان نیز به همراه داشته است.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید