ایده‌ای که پس از ۲۰ سال فیلم شد

    کد خبر :102094

فیلمبردار «برگ جان» بیان کرد که ایده ساخت این فیلم از حدود ۲۰ سال پیش در ذهن ابراهیم مختاری کارگردان «برگ جان» بوده است.

مجید گرجیان فیلمبردار سینما درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: آخرین فیلمی که در آن مشغول به کار شدم فیلم سینمایی «برگ جان» به کارگردانی ابراهیم مختاری بود که این فیلم به جشنواره فیلم «سبز» راه یافته است. البته این فیلم پیشتر در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمده بود.

وی افزود: ابراهیم مختاری یکی از بهترین مستندسازهای تاریخ مستند ایران است و «برگ جان» دومین فیلم داستانی او بعد از «زینت» و پس از ۲۰ سال است از همین رو همکاری با او برایم بسیار لذت‌بخش بود. این را هم باید بگویم بیشتر موقعیت های این فیلم بیرونی و در زمین زعفرانکاری در حوالی شهرستان بجستان از توابع خراسان رضوی اتفاق می افتد و بخش اندکی از فیلم نیز به فراخور فیلمنامه در تهران فیلمبرداری شده است.

گرجیان بیان کرد: در حقیقت ابراهیم مختاری حدود ۲۰ سال پیش فیلم مستندی درباره زعفران با عنوان «زعفران» ساخته بود که در آن اتفاقاتی رخ داده بود و همین عاملِ نوشتن فیلمنامه و در نهایت ساخته شدن «برگ جان» بعد از ۲۰ سال شد.

این فیلمبردار اظهار کرد: ما در «برگ جان» علاوه بر بخش داستانی و روایی فیلم که کاملا داستانی و قصه گو است یک فضای مستندگونه داریم که در آن مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران با روایتی صادقانه و کاملا عین به عین روایت می شود. این فرم از نظر من بسیار قابل توجه و جذاب به نظر آمد و باعث همکاری من با این پروژه شد.

وی عنوان کرد: هرچند کار در شهر کوچکی همچون بجستان که به لحاظ امکانات از نقاط محروم محسوب می شود سختی های خاص خودش را دارد اما به دلیل درایت و مدیریت تولید پروژه و در راس آن حضور پرانرژی ابراهیم مختاری و در نهایت همدلی گروه سازنده «برگ جان» توانستیم در زمان برنامه ریزی شده کار را به اتمام برسانیم.

فیلمبردار «کوپال» در پایان گفت: در حال حاضر مشغول مطالعه چند فیلمنامه هستم که امیدوارم با تامین منابع مالی بتوانیم این پروژه ها را شروع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید