فرستاده ويژه دفتر رهبر انقلاب پيگير تيراندازی به كولبران

    کد خبر :102059

فرماندار بانه اعلام کرد که دفتر مقام معظم رهبری برای پیگیری موضوع تیراندازی و مرگ دو کولبر به دست نیروهای مرزبانی، نماینده اعزام کرده است.

فرماندار بانه (کردستان) درباره گروه‌هاي بازرسي اعزام‌شده به منطقه درپی مرگ دو کولبر به دلیل تیراندازی نیروهای مرزبانی به «شرق» گفت: «نمايندگاني نيز از تهران براي بازرسي آمدند، از جمله از سازمان بازرسي کشور، بازرس نيروي انتظامي و بازرس ويژه وزير کشور. همچنين نماينده‌اي از دفتر مقام معظم رهبري براي پيگيری امور آمدند که اينها هم با خانواده کولبران کشته‌شده جلسه داشتند و هم با من و فرماندار بانه».

به گفته او «مأموريت گروه بازرسان اعزام‌شده به بانه حقيقت‌يابي موضوع تيراندازي به دو کولبر بانه‌اي و تهيه گزارشی حقيقت‌ياب است که در واقع چه پيش آمده و دلايل و عوامل چه بوده است من هم از آنها خواستم تا پيش از ديدار با هنگ مرزي به ديدار خانواده کولبران فوت‌شده بروند با دو فردي که همراه آنها بوده‌اند، گفت‌وگو کنند چراکه نمي‌خواستم در روايت تحت تأثير باشند و بنايم اين بود که واقعيت را از زبان خانواده و دو همراه کولبران بشنوند. جلسه جداگانه را هم با روحانيون شهر بانه برگزار کردند».

بيگلري فرماندار بانه همچنين در گفت‌وگو با «شرق» تأکيد کرده «پنج نفر در جريان اين حادثه از سوی نيروي انتظامي دستگير و بازداشت شده‌اند. در جلسه‌هاي یادشده تأکيد شد دادسراي نظامي پيگير کار آنها از طريق بررسي و شناسايي اسلحه شده تا مشخص شود اين اقدامات را کدام فرد نظامي در هنگ مرزي بانه انجام داده است».

کولبران کشته‌شده دهياران تهيدست باربر بودند
به گفته نماينده بانه «سپاه، نيروي انتظامي، فرمانداري و استانداري با یاری معتمدان و روحانيون براي پايان‌دادن به تجمعات و بازکردن مغازه‌هاي بانه کمک بسيار کردند، با‌اين‌حال همچنان بررسي‌ها تا احقاق حقوق دو کولبر دهيار ادامه خواهد داشت». بيگلري در توضيح وضعيت کولبران کشته‌شده، چنين توضيح داده «اين دو کولبر دهياران نيازمندي بودند که با استفاده از کارت ملي و کارت کولبري ساير کولبران، کولبري می‌کردند، بنابراین اين دو نفر فقط‌ کار باربري کولبران را انجام داده‌اند، ضمن اينکه در زمره خانواده‌هاي فقير و تهيدست بودند».

او همچنين به خانه ملت گفته «فرمانداران و هنگ مرزي نيز بايد درباره اين حادثه توضيح دهند، متأسفانه سخنان خانواده کولبران با هنگ مرزي متفاوت است. از سوي ديگر اگر طرح مصوب ساماندهي کولبران اجرائي شود، سبب رفع بسياري از مشکلات کولبران خواهد شد، زيرا در اين صورت وضعيت آنها ساماندهي مي‌شود.

با‌اين‌حال از مردم منطقه تقاضا مي‌شود به رعايت مباحث قانوني و حريم مرزي بسيار توجه کنند تا شاهد چنين حوادثي نباشيم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید