پزشکی قانونی علت فوت بنیتا را اعلام کرد

    کد خبر :102042

کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی پیکر بنیتا زمان فوت وی را 4 تا 6 روز قبل از کشف جسد و علت فوت را «گرمازدگی و عوارض ناشی از آن» اعلام کردند.

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بنیتا امروز در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد شهریاری؛ نماینده دادستان و صادر کننده کیفر خواست برای متهمان پرونده بنیتا متن کیفر خواست را قرائت کرد و گفت: کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی پیکر بنیتا زمان فوت وی را 4 تا 6 روز قبل از کشف جسد و علت فوت را «گرمازدگی و عوارض ناشی از آن» اعلام کردند.

وی ادامه داد: براساس نظریه کارشناس، پراید به سرقت رفته توسط متهمان دارای دریچه‌های تهویه هوای خراب بوده و هوا از خارج خودرو به داخل جریان نداشته است و بسته بودن شیشه‌ها نیز باعث بالا رفتن دمای خودرو شده بود.

شهریاری تصریح کرد: بررسی دوربین مغازه ابزارفروشی (مکانی که خودرو در آن کشف شد) نشان می‌دهد که پراید پدر بنیتا در ساعت 11:30 روز سرقت روبه‌روی مغازه ابزارفروشی پارک شده است و متهم در آنجا لباس‌هایش را تعویض و یک تی‌شرت سفید بر تن کرده است که علت این کار توسط وی شناسایی نشدن از طرف پلیس اعلام شد.

وی افزود: متهم ردیف اول این پرونده در لحظه اتفاق جرم، فاقد جنون بود؛ وی 5 سابقه کیفری داشته و در آخرین بار پس از 4 ماه تحمل حبس با توجه به مقررات قانونی آزاد شد.ه است، وی در مکانی زندگی می‌کرده که افراد معتاد در آنجا تردد زیادی داشتند و او از سن 15 سالگی شروع به کشیدن مواد کرده بود.

شهریاری ادامه داد: متهم ردیف اول با یک خانم 40 ساله آشنا شده، وی را صیغه کرده و این خانم باردار شده بود.

نماینده دادستان تهران با اشاره به اظهارات یکی از متهمان مبنی بر تماس و اطلاع پلیس از ربودن بنیتا خاطرنشان کرد:‌ متهم ردیف دوم در اظهاراتش اعلام کرده بود که موضوع ربوده شدن بنیتا را به ماموران کلانتری خاتون‌آباد گزارش داده است اما با انجام تحقیقات مشخص شد این شخص اصلا پا در کلانتری خاتون‌آباد نگذاشته و گمان می‌کرده موضوع را به یک پلیس اطلاع داده است در حالی که آن شخص یک شهروند معمولی بود.

سرپرست امور جنایی تهران متذکر شد: در نهایت شخصی که با متهم ردیف اول اختلاف حساب مالی داشت، پدر بنیتا را در جریان قرار داده و پس از اطلاع پلیس، خودرو همراه با پیکر بی‌جان بنیتا کشف شد.

شهریاری خاطرنشان کرد: اگرچه متهم ردیف اول قصد قتل نداشته اما نسبت به وضعیت طفل، زمان ارتکاب جرم (گرمای تابستان)، ناتوان بودن کودک و سایر شرایط اطلاع داشته و در اظهاراتش اعلام کرده که می‌دانسته طفل با چنین شرایطی می‌میرد بنابراین با توجه به تقاضای اولیای دم و سایر مستندات پرونده برای متهم ردیف اول، درخواست قصاص در ملاء عام شد زیرا جرم به نحوی بود که افکار عمومی را جریحه‌دار کرد همچنین برای متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال مسروقه و خودداری از کمک به اشخاص در معرض خطر کیفر‌خواست صادر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید