آیفون ایکس هدف بزرگ‌ترین افشاگری تاریخ اپل قرار گرفته است

    کد خبر :101921

به گزارش بی‌بی‌سی، افشای اخبار در خصوص آیفون‌های جدید اپل و برگرفته از نسخه‌ی منتشرنشده‌ای از iOS 11، تعمدی بوده و توسط یکی از کارمندان اپل انجام شده است.

در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری در رابطه با آیفون‌های جدید اپل هستیم که قرار است روز سه‌شنبه طی مراسمی در مرکز همایش استیو جابز رونمایی شود. دو وب‌سایت خبری MacRumors و 9to5Mac در روزهای اخیر اخبار و جزئیات بسیار دقیق‌تری در خصوص آیفون ایکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس منتشر کرده‌اند. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که این اطلاعات برگرفته از کدهای نسخه‌ای از سیستم‌عامل iOS 11 است که هنوز رسما منتشر نشده و حتی توسعه‌دهندگان به آن دسترسی ندارند. از جمله‌ی اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با آیفون‌های جدید باید به تشریح عملکرد سیستم تشخیص چهره و همچنین مشخصات سخت‌افزاری آیفون‌ها نظیر تعداد هسته تراشه‌ها یا میزان رم اشاره کنیم.

اطلاعات منتشرشده در مورد آیفون ایکس در کنار آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را باید بزرگ‌ترین افشاگری تا به امروز در رابطه با محصولات اپل بدانیم. کوپرتینویی‌ها که قرار است روز سه‌شنبه طی مراسمی در مرکز همایش استیو جابز از محصولات جدید خود رونمایی کنند، پیش از این در حفظ اسرار محصولات خود بسیار موفق عمل کرده بودند و تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز در سال ۲۰۱۲ در سخنان خود به دو برابر کردن ملاحظات امنیتی برای جلوگیری از فاش شدن جزئیات محصولات اپل اشاره کرده بود.

اولین موج از اطلاعات فاش شده در رابطه با آیفون‌های جدید اپل زمانی درز کرد که این کمپانی فرم‌ور مخصوص اسپیکر هوشمند خود یا همان هوم‌پاد را در ماه آگوست در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. در روزهای اخیر نیز شاهد انتشار اخباری در رابطه با آیفون‌های جدید اپل هستیم که منبع آن‌ها نسخه‌ای از سیستم‌عامل iOS 11 اپل است. گمانه‌ها نشان از این دارند که افشاگری اخیر در خصوص آیفون‌های اپل، نه یک اتفاق بلکه یک خرابکاری است.

جان گروبر، یک وبلاگ‌نویس است که اخبار و اطلاعات مربوط به اپل را پوشش می‌دهد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تا جایی که من می‌دانم، امکان دانلود بیلدهایی از iOS 11 که هنوز به‌صورت رسمی منتشر نشده است، وجود دارد؛ اما آدرس اینترنتی برای دانلود این بیلدها به‌اندازه‌ای بلند و پیچیده است که امکان یافتن و دریافت آن بسیار کم است. به نظر می‌رسد شخصی در داخل کمپانی اپل این آدرس را در اختیار وب‌سایت‌هایی نظیر MacRumors یا 9to5mac قرار داده است. من تقریبا مطمئن هستم که این یک اشتباه نبوده و شخصی به‌صورت عمدی جدیدترین بیلد iOS 11‌ را فاش کرده است.

بی‌بی‌سی تأیید کرده که یکی منبع موثق، امکان دانلود مستقیم نسخه‌ای از iOS 11 با نام Gold Master را از سرورهای متعلق به اپل فراهم کرده است.

اپل تلاش بسیاری می‌کند تا تمام راه‌های فاش شدن اطلاعات در رابطه با محصولات جدیدش را مسدود کند. در دیدار مدیران اپل که در ماه ژوئن انجام شد، این کمپانی تصمیم گرفت برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات محصولاتش به سراغ متخصصان بازنشسته‌ی آژانس امنیت ملی آمریکا برود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید