اظهارات رئیس انجمن سنگ‌آهن درباره معدن زغال سنگ آزادشهر

    کد خبر :10190

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن اجرای قوانین سلامت و ایمنی (HSE) و استفاده از تکنولوژی های روز را عامل پیش گیرانه اتفاقاتی همچون انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر دانست.

قدیر قیافه با با بیان این که معادن زغال سنگ از جمله معادن پر خطر هستند گفت: معمولا معادن زغال سنگ زیر سطحی بوده و در آنها گاز متان منتشر می‌شود که به خودی خود حادثه زا هستند و باید اقدامات پیشگیرانه و ایمنی در آنها به دقت و با شدت اجرا و پیگیری شوند، به طوری که معمولا در این معادن تمام وسایل ویژگی های خاص خود را دارند، یعنی از لامپ ها گرفته تا سیم های برق و هواکش ها همگی طوری طراحی می‌شوند که کمترین میزان الکتریسیته را تولید کنند.
وی ادامه داد: اگر در معادن قوانین HSE به خوبی اجرا شود، مسولان و متخصصان این بخش حضور جدی و سختگیرانه در محیط معدن داشته باشند و این قوانین متعهدانه از سوی کارگران رعایت شود، تا حدود زیادی از چنین حوادث تلخی جلوگیری می‌شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن در ادامه با بیان این که امروز باید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به سمت استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و تکنیک های استخراج رفت عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز و تکنیک هایی که ریسک کار در محیط معادن را کاهش می‌دهد اجتناب ناپذیر و امری لازم است و می تواند علاوه بر حفظ ایمنی، به میزان خوبی بازده فعالیت معدنی و بهره وری استخراج را بالا ببرد.
این فعال معدنی با اظهار تاسف نسبت به وقوع این فاجعه انسانی در آزاد شهر گفت: عموما معادن زغال سنگ، به ویژه در مناطق شمالی، با مشکلات مالی رو برو هستند و گویا بسیاری از کارگران این معدن بیمه نبوده که البته این امر ابدا در شان معادن و جامعه معدن کاری نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید