کشورهای مسلمان دولت میانمار را تحریم کنند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۸:۵۳
    کد خبر :101514

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مسلمان باید دولت میانمار را تحت فشار و تحریم اقتصادی و انرژی قرار دهند.

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، گفت: با توجه به منابع گاز طبیعی که در میانمار وجود دارد، این منطقه از سال‌های گذشته مورد توجه آمریکایی‌ها قرار داشته است. از سوی دیگر با شکست حتمی داعش در غرب آسیا، آمریکا در تلاش است تا بقایای تروریست‌ها را در منطقه‌ای جدید به‌منظور تأمین اهداف خود به خدمت بگیرد.

وی افزود: بنابراین آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با حمایت کامل از اقدامات وحشیانه دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم این منطقه، زمینه را برای نفوذ هرچه بیشتر خود در شرق آسیا فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به علل انفعال کشورهای مسلمان در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تحت سلطه کشورهای سلطه‌گر و در رأس آنها آمریکا هستند، بنابراین واضح است که نهایت انتظاری که می‌توان از سران این کشورها داشت این است که طی بیانیه‌ای کم‌اثر تنها اقدامات دولت میانمار را محکوم کنند، البته برخی دیگر از کشورهای مسلمان هم هستند که حتی از دادن بیانیه در محکومیت جنایات بودائیان تندروی میانمار نیز دریغ کرده و ترجیح می‌دهند در قبال این حوادث سکوت کنند.

حسن‌بیگی گفت: امروز مسلمانان می‌توانند به‌پشتوانه جمعیت بیش از یک میلیاردی خود در سراسر دنیا، اقدامات تأثیرگذاری در راستای متوقف کردن اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان مظلوم روهینگیایی و محکومیت سران میانمار در محاکم بین‌المللی انجام دهند، به‌طور مثال حجم عظیمی از سوخت و انرژی کشور میانمار توسط کشورهای غرب آسیا تأمین می‌شود و اگر این کشورها دولت میانمار را تهدید به تحریم انرژی کنند، قطعاً می‌توانند گام سازنده در راستای متوقف کردن خشونت‌ها علیه مسلمانان این منطقه بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید