حجم بارش‌های کشور به 229 میلی‌متر رسید

    کد خبر :101387

حجم بارش‌های کشور در حوضه‌های آبریز اصلی کشور از ابتدای مهرماه تا امروز (یکشنبه) به 229 میلی‌متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، آخرین اطلاعات و آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که بارش‌های پایان هفته گذشته تغییر چندانی در جدول‌های کشور نداده و از ابتدای مهرماه گذشته تا 19 شهریورماه جاری، درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور 5 درصد کاهش داشته است.

مجموع بارندگی کشور از ابتدای سال آبی تا امروز، 229 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال آبی گذشته 240 میلی‌متر، 5 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت، 3 درصد کاهش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: حوضه‌های آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان با 367 میلی‌متر بیشترین و مرزی شرق با 62 میلی‌متر کم‌ترین بارش‌ها را داشته‌اند.

بر همین اساس، چهار حوضه آبریز اصلی باقیمانده به ترتیب، حوضه دریای خزر 338 میلی‌متر، دریاچه ارومیه 208 میلی‌متر، قره قوم 181 میلی‌متر و فلات مرکزی 159 میلی‌متر بارش داشته‌اند.

بیشترین بارش کشور در مدت زمان یاد شده مربوط به ایستگاه دینارسرا در استان مازندران با 1419 میلیمتر و کمترین بارش کشور در ایستگاه زابل در استان سیستان و بلوچستان با 20.4 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید