دلواپسان داخلي بيشتر آتش بيار معرکه هستند/ حفظ برجام در گرو اتحاد داخلي است

    کد خبر :101288

در خصوص برجام اتحاد داخلي کشورمان بيشتر تاثير گذار است.
منصور مظفري، مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد، در خصوص گزارش جديد آژانس در تاييد پايبندي ايران به تعهدات برجام و احتمال تغيير موضع دولت آمريکا درباره توافق هسته اي ايران، گفت: با توجه به پروژه ايران هراسي که آمريکايي ها در دنيا به راه انداختند، انتظاري نيست که آمريکا به برجام پايبند باشد.

اين در حالي است که جمهوري اسلامي راه حل تمام اختلافات را جنگ و تشنج نمي داند و مذاکره، گفتگو و راه حل هاي ديپلماتيک را مي پسندد. بر همين اسا ايران وارد مذاکره با کشورهاي قدرتمند جهان و آمريکا شد و برجام محصول رايزني گروه 1+5 با ايران است. عجيب نيست آمريکا نخواهد به برجام پايبند باشد چون خصومت هاي آمريکا با ايران پس از انقلاب تاکنون ادامه داشته و ترس آنها الگو بودن ايران براي ساير کشورهايي است که آمريکا مي خواهد آنها را تحت مستعمره خود بگيرد. با لغو برجام آمريکا منزوي مي شود و ايران پايبندي خود را به برجام نشان داده و کشورهاي اروپايي و روسيه نيز به پايبندي ايران اذعان کرده و از برجام حمايت مي کنند؛ لذا نبايد نگران بود.
اين کارشناس سياسي ادامه داد: در گزارش سوم ترامپ به کنگره آمريکا در 15 اکتبر، آمريکايي ها به دنبال اعمال فشار بر ايران هستند و مي خواهند در تعاملي که ايران با کشورهاي اروپايي برقرار کرده مشکلاتي ايجاد نمايند اما در نهايت آنچه که مد نظر آمريکا است، حاصل نخواهد شد. ضمن اينکه ترامپ ديوانه اي است که سياستمدارهاي کهنه کار اين کشور به اين نکته پي بردند و مي دانند که اگر بخواهند سياست هاي جنون آميز ترامپ را تاييد کنند، موجب انزواي بيشتر آمريکا خواهند شد. آمريکايي ها شايد برجام را نقض کنند اما به آنچه که مدنظر شان است، دست پيدا نمي کنند.
وي در خصوص پيشنهاد جديد فرانسه درباره برجام گفت: آنچه طرح تکميلي مذاکرات از سوي فرانسوي ها اعلام شد، ترجمه غلطي بود که دلواپسان داخلي راه انداختند تا دولت را تخريب کند و سردمدار آن روزنامه کيهان بود که مجبور به عذرخواهي شد.
مظفري در خصوص امکان رايزني پوتين با دولت ترامپ در ارتباط با موضوع برجام گفت: در موضوع برجام کشورها به دنبال منافع خود هستند تا ايران. پوتين در حال حاضر يک همپيمان قدرتمند ايران است و مذاکرات پوتين با ترامپ در ارتباط با برجام نتيجه بر خلاف منافع ايران نخواهد داشت. همچنان که سفر مقامات اسرائيل به روسيه نتيجه اي در بر نداشت. در خصوص برجام اتحاد داخلي کشورمان بيشتر تاثير گذار است و اگر رسانه هاي وابسته به دلواپسان به برجام دامن نزنند، نگراني وجود ندارد. متاسفانه دلواپسان داخلي بيشتر آتش بيار معرکه هستند.

منبع:خبرگزاری آریا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید