بررسی شبکه آی‌فیلم در هفت سالگی

    کد خبر :100964

آی فیلم از ابتدای تاسیس خود تلاش کرده است جایگاه ویژه­‌ای در بین شبکه های فارسی و عربی زبان پیدا کند، به همین منظور علاوه بر دقت بالا در انتخاب فیلم، قوت ترجمه و دوبله نیز از اهمیت ویژه در این شبکه برخوردار است.

شبکه آی‌فیلم با شعار «شبکه نمایش برای خانواده» از سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی زبان و با سه جدول پخش متفاوت به پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی برای مخاطبان متنوع و پر تعداد خود می پردازد. این شبکه از18 شهریور مصادف با عید سعید غدیر وارد هشتمین سال فعالیت خود شده است.

اولین کانال آی فیلم، ویژه عرب زبانان بود و در 18 شهریور 89 افتتاح شد و عرب زبان با اعتقادات مختلف بخشی از مخاطبان بالقوه این شبکه هستند . استقبال از برنامه‌های کانال عربی شبکه به لحاظ جمعیتی در کشور عراق بسیار قابل توجه است و پس از این کشور بیشترین مخاطبان آی فیلم عربی در عربستان، الجزایر، مغرب، مصر، لبنان، بحرین، یمن و کویت هستند.

این شبکه از ابتدای تاسیس خود تلاش کرده تا در حوزه رقابتی شبکه­‌های فیلم و سریال عربی جایگاه ویژه­ای کسب کند و به همین منظور علاوه بر دقت بالا در انتخاب فیلم و سریال­‌ها، قوت ترجمه و دوبله نیز مورد توجه خاص دست اندرکاران بوده است.

کانال عربی آی فیلم نه تنها در میان شیعیان جهان عرب جا افتاده است و این مخاطبان می‌دانند که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی را می‌توانند از آی‌فیلم دنبال کنند، بلکه در اکثر کشورهای اهل سنت نیز این باور وجود دارد که برنامه‌های شبکه آی‌فیلم از ابتذالی که در تولیدات عربی و ترکی و آثار هالیوود و بالیوود وجود دارد، مبری است و میتوانند آن را با تمام اعضای خانواده و بدون هرگونه نگرانی به تماشا بنشینند.

مخاطبان فعال آی فیلم حتی درخواست نمایش سریال‌هایی را که در شبکه نمایش خانگی ایران پخش می‌شود را دارند و این موضوع حاکی از موفقیت آی فیلم در معرفی سینما و تلویزیون ایران(در وجه تولید آثار نمایشی) به مخاطبان است.

همچنین آی‌فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک و یوتیوب و وبسایت رسمی‌اش حضور فعالی دارد و علاوه بر دریافت بازخورد مخاطبان، رابطه دوسویه و تعاملی مثبتی را با بینندگان خود در بیرون مرزهای ایران و حتی مخاطبان داخلی این شبکه که به سبب مزیت ارزشمند زبان فارسی و در دسترس بودن این شبکه از طریق گیرنده‌های دیجیتال خانگی به وجود آمده، برقرار کرده است.

این شبکه به طور 24 ساعته به پخش فیلم و سریال های جذاب ایرانی می‌پردازد و برنامه های گوناگون تولیدی آن نیز در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود. از جمله این برنامه ها می توان به: « شما و آی فیلم»، «کافه فیلم»، «خارج از کادر»، «ایران»، «سینما آی فیلم»، «پشت صحنه» و «مسابقه 300 ثانیه» و … که در راستای ماموریت اصلی این شبکه یعنی فیلم و سریال ها و هنرمندان ایرانی تولید و پخش شده یا می شوند، اشاره کرد.

آی فیلم در پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی و هنری نیز فعالیتی مستمر در قالب های خبر زیرنویس، گزارش و مجموعه برنامه های ویژه دارد. این شبکه در داخل ایران از طریق گیرنده های دیجیتال(به صورت دوزبانه فارسی و عربی) و در خارج از کشور از طریق ماهواره های 902, Badr5 و Eutelsat Hotbird 13b قابل دریافت است.

کانال عربی آی فیلم را ماهواره های Badr5,Eutelsat 3b, Eutelsat 7 west A و Nilesat201 سیگنال رسانی می کنند و امواج کانال انگلیسی آن نیز از طریق ماهواره های Telstar12 , Galexy 19, Eutelsat Hotbird 13B, Optus D2, , Intelsat 20, Eutelsat 3 Bدریافت می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید