ایرانی ها برنده دو جایزه جشنواره فیلم ونیز

    کد خبر :100952

فیلم “بدون تاریخ، بدون امضا” از ایران برنده دو جایزه بخش افق‌های هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز شد.

مراسم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم ونیز شنبه شب برگزار شد و در بخش افق‌ها، وحید جلیلوند برای فیلم “بدون تاریخ، بدون امضا” از ایران جایزه بهترین کارگردان را برد و نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

محمد‌زاده بعد از دریافت جایزه با اشاره به این که خیلی خوشحال است این جایزه را برای ایران دریافت می‌کند، از امیر آقایی همبازی خود در فیلم و جلیلوند تشکر کرد.

او در ادامه با اشاره به حضور رخشان بنی اعتماد در هیئت داوران بخش افق‌ها گفت: خیلی خوشحالم که از مهم‌ترین کارگردان سینمای ایران این جایزه را می‌گیرم.

“بدون تاریخ، بدون امضا” یکی از 20 فیلم‌ بخش افق‌های این دوره جشنواره ونیز بود. این فیلم با بازی آقایی، هدیه تهرانی و محمدزاده درباره کاوه نریمان یکی از پزشکان پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که وی را پیش از این می‌شناخته است و حالا برای تشخیص علت مرگ او دچار مشکلاتی می‌شود.

برادران جلیلوند دو سال پیش نیز با فیلم “چهارشنبه 19 اردیبهشت” در بخش افق‌های جشنواره ونیز رقابت کردند.

“ناپدید شدن” به کارگردانی علی عسگری دیگر نماینده ایران در بخش افق‌ها بود.

رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه افق‌های این دوره جشنواره بود. جانی آمیلو کارگردان ایتالیایی ریاست داوران این بخش را به عهده داشت. امی کانان مان کارگردان آمریکایی، مارک کازینز کارگردان و فیلمنامه نویس ایرلندی-اسکاتلندی، آندره دوپرا فیلمنامه‌نویس و آرشیتکت آرژانتینی، فین تروش کارگردان و فیلمنامه‌نویس بلژیکی و ربکا زلوتوسکی فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی فهرست داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز 2017 را کامل کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید