روایت آیت الله هاشمی از رفتار بی‌قاعده میرحسین موسوی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵
    کد خبر :100832

در این مطلب به خاطره نگاری 15 شهریور سال 67 هاشمی رفسنجانی اشاره شده و آمده است؛

«اول وقت خواستم با نخست‌وزیر تماس بگیرم، گفتند از منزل بیرون و به جای نامعلومی رفته که کسی از ایشان خبر ندارد. از آقای حمید میرزاده(معاون اجرایی نخست‌وزیر) پرسیدم. ایشان هم اظهار بی‌اطلاعی کرد. با احمدآقا و آقایان خامنه‌ای و موسوی اردبیلی صحبت کردم که به نحوی مانع انتشار خبر شویم، ولی خبر رسید که روزنامه جمهوری اسلامی خبر استعفا را با حروف درشت منتشر کرده است. ساعت یازده همراه آقایان خامنه‌ای و موسوی اردبیلی و احمدآقا خدمت امام رسیدیم. بعد از بحث طولانی قرار شد که استعفاء پذیرفته نشود و امام خودشان مسئله راحل کنند.

آقای حمید میرزاده اطلاع داد که نخست‌وزیر تلفنی تماس گرفته و گفته در استعفاء جدی است ولی برای انجام وظایف تا تعیین دولت جدید، فردا به نخست‌وزیری می‌آید. احمدآقا اطلاع داد امام نامه تندی به مهندس موسوی نوشته‌اند که به رسانه‌ها داده شده است. ساعت هشت شب نامه امام پخش شد، خیلی تند است و بعید است که آقای موسوی با این نامه بتواند نخست‌وزیر نیرومندی بماند. اجازه تعزیرات حکومتی را هم از نخست‌وزیر گرفته‌اند.

به جلسه مجمع تشخیص مصلحت رفتم. احمدآقا نامه امام به مجمع را آورده بود که اجازه تعزیرات حکومتی را از دولت گرفته و به مجمع داده‌اند و آقای موسوی که برای گرفتن اختیارات بیشتر اقدام به استعفاء کرده بود، با گرفته شدن اختیارات مواجه شده است».

گفتنی است موسوی در نوشتن و انتشار این استعفانامه با امام و رئیس‌جمهور وقت هیچ‌گونه هماهنگی نکرده و این دو بزرگوار، خبر استعفا را صبح روز سه‌شنبه 15 شهریور 67 در روزنامه جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنند!!

منبع:کیهان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید