راه اندازی دهکده‌های مقاومت در سراسر کشور

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۰۰
    کد خبر :100621

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، گفت: به همت سازمان بسیج برای هر استان یک دهکده مقاومت پیش‌بینی شده که هدف آن تفریحات و سرگرمی‌های تعالی‌بخش و مجاهدپرور است.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در بازدید از شهربازی معارفی مشهد که از ششم شهریورماه با تلاش جوانان موسسه تبیان و با حمایت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برپا شده است، اظهار داشت: در دین اسلام پسندیده است که سرگرمی و تفریح، تعالی‌بخش و انسان‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه اگر طالب جامعه‌ای اسلامی هستیم، باید در تمام ابعاد زندگی خود، اندیشه اسلامی را بسط دهیم، افزود: در این شرایط لازم است که همه عرصه‌های زندگی‌مان اعم از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و همچنین تفریحاتمان تفریحاتی تعالی‌بخش و سازنده باشد.

نقدی افزود: در دنیا چیزی که به عنوان تفریح و سرگرمی مطرح می‌شود برای غفلت و از خود بی‌خود شدن است که این به عنوان لهو و لعب در اسلام مردود است. سرگرمی و تفریحی در اسلام مورد پسند است که علاوه بر اینکه موجب فرح و شادی می‌شود انسان را به سمت غفلت و بی‌خبری از خود سوق ندهد.

وی با تقدیر از برپایی شهربازی سرزمین بازی و دانایی گفت: این حرکت خوبی که آستان قدس رضوی انجام داده است، سال‌ها پیش باید عملی می‌شد و بالاخره توسط جوانان خوب و ارزشمند کشورمان رقم خورد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به پیش‌بینی دهکده مقاومت در هر استان گفت: به همت سازمان بسیج برای هر استان یک دهکده مقاومت پیش‌بینی شده که هدف آن تفریحات و سرگرمی‌های تعالی‌بخش و مجاهدپرور است. یعنی به جای اینکه یک عنصر بی‌حس و خنثی از درون تفریحات خارج شود، تلاش بر این است تا مخاطب به جهاد و مقاومت و حرکت در مسیر حق نزدیک‌تر شود و به نظر من این مجموعه‌ها در کنار آن دهکده‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد.

وی تصریح کرد: این‌گونه مسائل را اگر بخواهید به صورت پایدار و مداوم داشته باشید لازم است به شکل اقتصادی اداره شود. یعنی اگر کسی هزینه می‌کند تا این مجموعه بازی را اجرا کند، با اقساطی که به بانک می‌پردازد باید درآمدی داشته باشد تا بتواند در مدت منطقی و معقولی سرمایه‌گذاری خود را پاسخ دهد و به سودآوری برسد. مثل شهربازی‌های دیگری که درآمد خوبی دارند و مجوز دریافت می‌کنند ما نیز باید این کار را اقتصادی و مستحکم‌تر کنیم.

نقدی افزود: در این مسیر می‌توان ایده‌های خوب را جمع‌آوری کرد. طبیعتا شهربازی معارفی نتیجه اندیشه عده معدودی بوده است و اگر آن را در معرض عموم قرار دهیم می‌توانیم از افکار و ایده‌های بیشتری بهره‌مند شویم تا از این طریق کار قوام بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: من به آینده این کار بسیار امیدوارم و باید برای گسترش این طرح دست به هر اقدام موثری بزنیم. یکی از راه‌ها این است که جشنواره‌ای برای تفریحات و سرگرمی‌های تعالی‌بخش برپا کنیم تا از دل آن، ایده‌های جدید، عرضه و تلفیق شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید