قیمت طلا کاهش یافت

    کد خبر :100517

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۳۴۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر را کاهش داده است، قیمت طلا دیروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از یک سال اخیر باقی ماند.

در پی کاهش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، دیروز به پایین ترین رقم در طی بیش از 2 سال و نیم گذشته رسید. پس از آنکه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک ممکن است پاییز امسال کاهش برنامه محرک اقتصادی خود را آغاز کند، ارزش یورو به بالاترین رقم در طی چند سال گذشته رسید.

تضعیف دلار با ارزان کردن طلا برای دارندگان سایر ارزها موجب افزایش تقاضا برای فلز زرد می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.19 درصد کاهش به 1346 دلار و 59 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1357 دلار و 54 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از اوت 2016 تاکنون بود. قیمت طلا در این هفته رشدی 1.7 درصدی داشت و سومین هفته متوالی افزایشی را به ثبت رساند.

قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز به 1351 دلار و 2 سنت رسید.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک گفت، وی سخنان سه هفته پیش خود را که انتظار دارد نرخ بهره امسال یک بار دیگر افزایش یابد را مجددا تکرار نمی کند.

تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری امن در شرایطی بلا رفته که کره جنوبی خود را برای آزمایش های موشکی جدید از سوی کره شمالی در روز شنبه آماده می کند. امروز سالروز تاسیس حکومت کره شمالی است.

اما در عین حال، افزایش قیمت ها، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا را در بازار آسیا کاهش داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید