مسئولان به قسم‌های روز تحلیف‌شان عمل کنند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
    کد خبر :100401

خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران گفت: ایران درباره سلاح‌هایش وعده نداده و هیچ کشوری نمی‌تواند در زمینه اطلاع از آنها گامی بر دارد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به موضوع غدیر، گفت: باید بکوشیم غدیر را جهانی کنیم و دنیای اسلام آن را به خوبی بشناسد که این وظیفه مهم ماست و این امانتی است که خداوند ادای آن را از ما می‌خواهد. خیلی از جوامع اسلامی هنوز غدیر را خوب نشناخته‌اند و کلمه غدیر به گوش‌شان نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه از بیناد الغدیر تشکر می‌کنم که فعالیت‌‌های خوبی داشته، اما کافی نیست، دولت باید در این زمینه بنیاد را کمک کند، وظیفه مهم یک کشور که بالاخره افتخارش این است که عدل علی حاکم است، باید وظیفه‌اش این باشد که علی را به دنیا معرفی کند، غدیر را معرفی کند و با این فضایلی که امیرالمومنین دارد و دشمن تا توانست فضائل او را مخفی کرد، اما دنیا را فضائل علی پر کرده و این تذکری است که باید گفته می‌شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به تحلیف‌های مسئولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌ این تحلیف را هم رئیس‌جمهور انجام داد و هم هیئت دولت انجام داد و هم در شوراها این عمل انجام گرفته و علاوه بر این تحلیف، وعده‌هایی را وزرای پیشنهادی به نمایندگان دادند و مردم هم شنیدند، من می‌خواهم در این مورد نکته‌ای را بگویم، قرآن می‌فرماید: بعضی از مردم با خدا پیمان می‌بندند و می‌گویند خدایا اگر به ما مالی دادی ما حتما به فکر فقرا خواهیم بود، صدقه می‌دهیم و ما حتما در زمره بندگان صالح تو خواهیم بود و به وظیفه ثروتمندی عمل خواهیم کرد،‌ آیه دیگری می‌گوید: وقتی خداوند از فضلش چیزی به آنها داد و آنها ثروتمند شدند، بخل ورزیدند، بنا بود به فقرا بدهند، اما ندادند، پشت کردند و فراموش کردند وعده‌های‌شان را و بالاخره فراموش کردند تحلیف‌ها و قسم خوردن‌شان را و روی گرداندند از وعده‌هایی که دادند. آیه سوم می‌گوید:‌ وقتی به وعده و قسمی که خوردند عمل نکردند خداوند در دل‌های آنها نفاق ایجاد می‌کند و این نفاق یعنی منافق که تا روز قیامت این نفاق ادامه دارد و در عالم برزخ اینها منافق شناخته می‌شوند. دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید که بدانید به قسم‌تان عمل نکنید، منافق خواهید بود و در قیامت هم در این زمره خواهید بود. رئیس‌جمهور ببینید در چه چیزهایی قسم خورده، قسم خورده در برابر قران خود را وفق مردم کند و لذا مراقب باشد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی کشتار مسلمانان میانمار را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد:‌ خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. چه می‌کنند؟ والله بدن آدم می‌لرزد،‌ نمی‌دانم چطور بگویم، در این جریان کارهایی کردند، سرهای بچه‌ها را بریدند و بچه‌ها را زنده زنده سوزاندند و چه جنایت‌هایی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش رژیم‌صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد بهت‌آور است، مردم را در یک کلبه چوبی جمع می‌کنند و آنها را آتش می‌زنند، برخی پیشنهاد می‌دهند، ترکیه پیشنهاد می‌دهد که بنگلادش مرزهایش را باز کند که آنها هم متاسفانه بسته‌اند. سازمان ملل هم استقبال کرده،‌ جالب است! سازمان ملل هنر شما همین است، سازمانی که قرار بود به مظلومان برسد و از حقوق مردم دفاع کند، این کار را می‌کند؟ شما برای چه تشکیل شدید؟ برای حمایت از ظالمان تشکیل شد‌ه‌اید؟

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر یکپارچگی مسلمانان در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا گفت: همه باید مرگ بر حکومت میانمار بگویند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنانش اخلاص شهید حججی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ مدتی از شهادت او گذشته، اما داغ شهادتش بر تن همه مانده و مرم به یاد شهید حججی ناله می‌زنند، عجیب است، ما در مبارزه‌‌های حق بر باطل سر بریده زیاد داشتیم، اما عجیب است که این عزیز این‌گونه نامور شده و نه تنها نامور شده، بلکه مورد عشق همه قرار گرفته و او به عنوان حجت الهی مطرح است.

وی اضافه کرد: جنایات داعش درباره این شهید کم نیست، رمز مطرح شدن شهید حججی اخلاص او بوده،‌ از طرفی نیز جنگ در قرون زیاد داشتیم، اما هیچ جنگی مثل کربلا جلوه نداشت آن هم به خاطر اخلاص در آن بود. شهید حججی حقیقتاً اخلاص بالایی داشته است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه نامه‌ای از شهید حججی در وصف شخصیت ائمه اطهار قرائت کرد و گفت: برادران و خواهرانی که اسیر پول شده‌اید از این شهید درس بگیرید. شهیدی که 23 ساله بوده می‌گوید خدایا می‌خواهم با تو معامله کنم و این چنین خود را برای شهید شدن آماده کرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنانش اظهارات مقام‌های آمریکایی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آمریکا خیلی پرروست،‌ نه تنها ظالم است، بلکه پررو هم است و می‌گوید باید اماکن نظامی ایران را بازدید کند، شما غلط می‌کنید، شما چه کاره هستید؟ کی به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد. این آرزو را به گور خواهید برد. راه‌های نظارتی بر مراکز هسته‌ای ایران که در برجام تعهد کردیم، کاملا روشن است و بازرسان آژانس از آن بازدید کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند ایران هیچ تخلفی نداشته است. حالا آمانو می‌گوید آژانس می‌تواند از مراکز نظامی بازدید کند که او هم اشتباه کرده است.

وی تاکید کرد:‌ ایران درباره سلاح‌هایش وعده نداده و هیچ کشوری نمی‌تواند در زمینه اطلاع از آنها گامی بردارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین آزادسازی شهر دیرالزور سوریه و تلعفر عراق را تبریک گفت.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با خطاب قرار دادن نقش عربستان سعودی در کشتار مردم یمن اظهار داشت: در یمن تعداد مبتلایان به وبا به 2 هزار و 43 نفر رسیده است. نمی‌دانم این عربستان سعوی احساس مسئولیت نمی‌کند؟ به روایات قرآن ایمان دارد؟ اگر ایمان دارد آن را بگوید و اگر ندارد تا کی می‌خواهد کشتار راه بیاندازد؟

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به مسئولان فضای مجازی در کشور گفت: در این فضای مجازی هر کسی هر حرفی می‌خواهد بگوید، می‌گوید آن هم بی‌نام و نشان! می‌گوید فلان مسئول هزاران دلار دزدیده و یا فردی در کشور چنان و چنین کرده، اینها ذهن مردم را خراب می‌کند، مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند. به مسئولان توصه می‌کنم چشم‌های‌شان را باز کنند، ببینید چه‌ها می‌شود. اگر جواب ندهید مردم فکر می‌کنند راست است و اگر هم بگویند راست است، وامصیبتا. بیایید در تلویزیون شفاف در این زمینه صحبت کنید. مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.

به گزارش تسنیم، موحدی‌کرمانی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز با تاکید بر یاد خدا گفت: خدایا من بنده بی‌ادبی هستم؛ آن موقع که من در مواجهه با تو بودم، ترک فرمان تو را کردم و این بی‌ادبی من بود،‌ خدایا تو بزرگواری و یکی از مصادیق روشن بزرگواری عفو است و از تو درخواست می‌کنم مرا عفو کنی و این بی‌ادبی‌ها را ببخش.

وی با تبریک ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید غدیر خم به آیه “الیوم اکملت لکم دینکم” اشاره و گفت: عظمت غدیر روشن است، اگر این ابلاغ صورت نمی‌گرفت گویا هیچ کاری پیغمبر نکرده بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ولایت رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر گفت: اگر ولایت از دین جدا شد،‌ فرد هر چقدر روزه بگیرد عبادت کند و اشک بریزد،‌ آن اسلام را خدا نخواهد پذیرفت، زمانی اسلام مطرح است که با ولایت همراه باشد. حالا که امام زمان غائب است ولایت چه می‌شود؟ اینجا مسئله ولایت فقیه مطرح می‌شود و خبرگان کشور وظیفه دارند برنامه‌ریزی کنند، بررسی کنند تا شناخت به دست آوردند و الحمدالله خبرگان ما در این زمینه هم در زمان امام راحل و هم‌اکنون به بهترین شکل ممکن عمل کردند و امروز ولایت فقیه مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که تمسک به ایشان و ولایت‌شان تمسک به ولایت امیرالمومنین و ولایت رسوال‌الله است.

وی افزود: با داشتن ولایت، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، با داشتن رهبری پارسا و متقی که مردم از او پیروی کنند دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ یک از توطئه‌های او محقق نخواهد شد. اگر در بین شما تقوا حاکم نباشد و اسیر دنیا و شهوات باشید، اگر در حکومت به جای ضوابط، روابط حاکم باشد و از فرامین امیرالمومنین در عهدنامه مالک اشتر تخلف گردید باید بترسید و جا دارد بترسید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: مبادا آمریکا نفوذ کند و آمریکایی که از در بیرون رانده شده از دریچه وارد شود، مبادا حکومت دینی از دست شما برود. آن چنان که از دست مردم مسلمان در جریان اندلس رفت که از دست رفت. حکومت اسلامی ساقط شد به واسطه اینکه مردم شهوات‌شان بر دین‌شان غالب آمد، اهل شهوت شدند، دنیاپرست شدند و داستان اندلس را به دقت مطالعه کنید که اینها هشدارهایی است که برای ما مردم ایران که بحمدالله علمدار قدرت اسلام در جهان هستیم باید مراقب باشیم که آسیب نبینیم و این سخن اصلی قرآن است.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر مسئله ولی‌فقیه است، گفت: در آستانه غدیر باید به افراد بگوییم مراقب باشید، از پیروی رهبر ذره‌ای منحرف نشوید. ذره‌ای در این جریان اشتباه رخ ندهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید