تاکید مجدد لاریجانی: نامزدها تنها در چارچوب مصوبه مجلس می‌توانند درباره یارانه‌ها سخن بگویند / اگر شیوه خلاقانه تر و پر تحرک تری دارید، بیان کنید

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۰۸
    کد خبر :10033
از دادن وعده هایی که جزو شئون مجلس است و مجلس باید درباره آنها تصمیم گیری کند پرهیز کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دادن وعده هایی که جزو شئون مجلس است و مجلس باید درباره آنها تصمیم گیری کند پرهیز کنند.
علی لاریجانی در حاشیه مراسم یادبود 304 شهید سپاه حفاظت انصارالمهدی عج در جمع خبرنگاران گفت: مطالبی که راجع به یارانه ها گفته می شود جزو شئون مجلس است، بنابراین باید در چارچوب قانون مصوب مجلس درباره آن اظهار نظر شود.
رییس‌مجلس تاکید کرد: نامزدها تنها می‌توانند در چارچوب مصوبه مجلس درباره یارانه ها سخن بگویند،  به شرط آنکه سخنانشان مربوط به شیوه اجرا باشد.
وی متذکر شد: مجلس در مصوبه خود تصویب کرد یارانه برخی دهک ها باید کاهش یابد در عوض یارانه برخی دهک های دیگر مثل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش یابد که این کار از ابتدای سال جاری انجام شده است.
لاریجانی بار دیگر متذکر شد: نامزدها باید توجه داشته باشند هر چیزی که بیشتر از این بیان می شود جزو شئون مجلس است و باید به تصویب به مجلس برسد.
رئیس مجلس در واکنش به این پرسش که برخی سخنان شما را حمایت از برخی نامزدها تلقی کرده اند گفت: قبل از انتخابات در نشست خبری‌ام پاسخ این مطلب را داده ام . بنده به عنوان رئیس قوه بنایی بر دخالت در انتخابات ندارم و نظری نسبت به نامزدها اعلام نمی کنم.
لاریجانی در پاسخ به این پرسش که میزان تحقق پذیری وعده های انتخاباتی برخی نامزدها به ویژه وعده‌های اقتصادی و معیشتی را در چه حدی می دانید گفت: وعده ها باید در چارچوب قانون باشد. کشور دارای برنامه ششم توسعه است و این برنامه کار کشور را در پنج ساله آینده مشخص کرده است و آنچه گفته می شود باید در چارچوب این قانون باشد و هر آنچه که خارج از این قانون گفته می شود باید مجلس درباره آن تصمیم بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: سخنانتان را منبعث از قانون برنامه ششم بیان کنید. حال اگر شیوه خلاقانه تر و پر تحرک تری دارید، بیان کنید و ما هم استقبال می کنیم اما باید شان مجلس از نظر تصمیماتی که به قوه مقننه مربوط می شود، رعایت شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید