آل‌خلیفه برای اعلام حکم شیخ عیسی قاسم در تنگنا قرار دارد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۵۱
    کد خبر :10017

یک فعال بحرینی تأکید کرد که رژیم آل‌خلیفه به‌دلیل جایگاه شیخ عیسی قاسم نزد مردم بحرین و فشار آنان به دولت در تنگنا قرار گرفته و هر بار قرائت حکم را به تاخیر می‌اندازد.

دکتر “راشد الراشد” یکی از فعالان سیاسی بحرین و از رهبران حزب العمل الاسلامی این کشور به بررسی آخرین وضعیت انقلاب مردمی بحرین پرداخت و در این خصوص گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل روزهای گذشته آخرین موارد نقض حقوق بشر در بحرین را مورد بررسی قرار داد و این ششمین سالی است که شورای حقوق بشر به‌طور منظم وضعیت حقوق بشر در بحرین و اقدامات تجاوزکارانه رژیم حاکم علیه حقوق بشر و شهروندان این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: آل خلیفه در سال جاری تمام فعالان حقوق بشری و سیاسی در داخل بحرین را ممنوع الخروج کرد و چندین نفر از آنان را به مراکز امنیتی فراخوانده به آنان اتهامات دروغینی وارد کردند تا امکان سفر به خارج از کشور را نداشته باشند، از این رو تنها فعالان حقوق بشری بحرینی که در خارج از کشور به سر می برند در جلسات دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل مشارکت می‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش به تعرض نیروهای امنیتی به زنان بحرینی اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد بازداشت تعداد زیادی از زنان و ناپدید شدن برخی از آنان بودیم که این مسئله نه‌تنها مغایر قوانین بین المللی است بلکه با آداب و رسوم ملت مؤمن بحرین نیز همخوانی ندارد. این رژیم عامل هتک حرمت ملت بحرین است و نیروهای امنیتی مادران و همسران خانواده‌ها را حتی بدون وارد کردن یک اتهام روشن بازداشت کرده‌اند.

این فعالی بحرینی به یکی از موارد هتک حرمت شهروندان بحرینی به‌دست نیروهای امنیتی آل خلیفه اشاره کرد و توضیح داد: در یکی از این موارد نیروهای امنیتی زنی را از منطقه “النویدرات” ربوده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند، نیروهای آل خلیفه قصد داشتند این زن را تحت فشار شکنجه و تجاوز و تهدید به بازداشت همسر و برادرانش به همکاری با نیروهای امنیتی برای دستیابی به فعالان سیاسی و معارضان موجود در داخل کشور مجبور کنند.

او به ادامه یافتن اعتراضات مردمی به آل خلیفه اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردم همچنان ادامه دارد و مردم با راهپیمایی در مناطق مختلف شعارهایی مبنی بر حق تعیین سرنوشت و اصلاحات در کشور سر می‌دهند. در موج بازداشت‌های جدید نیروهای امنیتی هیچ تفاوتی میان زن، کودک، پیر، جوان، روحانی، معلم و فعال سیاسی قائل نمی‌شوند.

دکتر راشد الراشد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع محاکمه شیخ عیسی قاسم پرداخت و گفت:  انتظار می‌رود در تاریخ 7 می جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم برای قرائت حکم برگزار شود، به‌نظر ما این روز ممکن است نقطه عطف بزرگی در تاریخ مبارزاتی ملت بحرین باشد، در این روز ممکن است شاهد گشایش بسیار بزرگی در امور بحرین باشیم و اگر این اتفاق روی دهد آل خلیفه کشور را از وارد شدن به مسیر بسیار خطرناک و تاریک نجات داده است. جایگاه شیخ عیسی قاسم در بحرین و میان ملت بسیار رفیع است و هرگونه بی‌حرمتی به او عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت که هیچ‌کس نمی‌تواند حوادث پس از آن را پیش‌بینی کند.

وی ادامه داد: تمام مردم بحرین در انتظار فرارسیدن روز اعلام حکم شیخ عیسی قاسم هستند اما ممکن است رژیم آل خلیفه برای بهبود وضعیت نابسامان خود مجدداً موعد اعلام حکم شیخ را به تأخیر بیندازد، اگر دولت واقعاً بر اساس قانون عمل می‌کرد باید مدت‌ها پیش حکم شیخ عیسی قاسم قرائت می‌شد اما هربار در آستانه اعلام حکم آل خلیفه از طرف مردم تحت فشار قرار می‌گیرد و صدور حکم را به تعویق می‌اندازد.

او در پایان تأکید کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نیز به آل خلیفه فشار وارد کرده و تأکید دارند اعلام حکم شیخ عیسی قاسم که از جایگاه ویژه‌ای میان مردم برخوردار است باعث بحرانی‌تر شدن اوضاع کشور خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید