جواد لاریجانی: باید خیلی سریع نیروی کمکی به میانمار بفرستیم

    کد خبر :100127

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به اتفاقات رخ داده در کشور میانمار گفت: ظلم عظیمی که در میانمار در حال رخ دادن است جنایت علیه بشریت است.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با میزان به جنایاتی که علیه مسلمانان منطقه روهینگیا میانمار انجام میشود واکنش نشان داد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به جنایات علیه مسلمانان میانمار گفت: در مورد ظلم عظیمی که در میانمار در حال رخ دادن است باید گفت که این کار جنایت علیه بشریت است.

وی گفت: اگر در آن زمانی‌که این اتفاق شروع می‌شد کشور‌های دنیا و مکانیزم‌های بین‌المللی عکس‌العمل نشان می‌دادند امروز شاهد چنین وضعیتی در میانمار نبودیم.

این مسئول عالی قضایی بیان کرد: وضعیت اکنون میانمار غیرقابل تحمل است. در آنجا مسلمانان خانه‌هایشان آتش زده می‌شود، بچه هایشان سوزانده می‌شوند، سر بریده می‌شوند و در ابعاد وسیع دچار جنایت می‌شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: متأسفانه کسی که جایزه صلح نوبل حقوق بشر را گرفته است در تمام این مدت سکوت داشته است و حتی یک کلمه علیه این جنایات حرف نزده است.

لاریجانی افزود: بنابراین ما معتقد هستیم بدون فوت وقت و بلافاصله باید به دفاع از مردم مسلمان میانمار شتاب کرد. سازمان‌های بین‌المللی باید موضوع بسیار قوی در این خصوص بگیرند.

وی در پایان گفت: ما باید خیلی سریع نیروی کمکی بفرستیم. باید هیئت‌های سازمان ملل بروند و نظارت کنند. باید تمام مسلمان‌ها به خانه‌هایشان برگردند. نظامیان میانمار بسیار قسی‌القلب هستند. متأسفانه سیاستمداران هم از آن‌ها حمایت می‌کنند. حتی آن‌هایی که سوگلی غرب بودند هم از جنایت‌ها حمایت می‌کنند؛ بنابراین این موضوع یک موضوع غیرقابل قبول است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید