حمله تکفیری‌ ها به روحانی کاروان ایرانی در مکه

    کد خبر :100095

عوامل تکفیری با حمله به روحانی یکی از کاروان‌های حجاج ایرانی در شهر مکه، وی را مجروح کردند.

خبرگزاری ایسنا: عوامل تکفیری با حمله به روحانی یکی از کاروان‌های حجاج ایرانی در شهر مکه، وی را مجروح کردند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که پادشاه و همچنین وزیر حج عربستان بارها بر تکریم زائران ایرانی تاکید کرده بودند. علاوه‌بر این عربستان بر اساس توافقنامه‌ی که با ایران در زمینه مناسک حج داشته، متعهد شده، امنیت کامل زائران ایرانی را تامین کنند. با این حال غروب روز گذشته یکی از روحانی‌های کاروان‌های زائران ایرانی مورد حمله عوامل ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.

براساس گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسان حج، منتشر کرده؛ «عوامل ناشناس غروب روز چهارشنبه (ساعت ۱۸:۳۰) به حجت الاسلام والمسلین حسین اسماعیلی، روحانی کاروان شماره ۱۳۰۰۵ اصفهان که درحال تردد به سمت هتل محل اقامت خود بود، حمله ور شده و پس از مجروح کردن وی با استفاده از موتور سیکلت از محل حادثه گریختند.

در این حمله، این روحانی از ناحیه کتف و پهلو مجروح شد که با کمک عوامل امدادی ایرانی و سعودی به سرعت به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.
گزارش‌های دریافتی از بهبود نسبی و رضایت حال این مجروح حکایت دارد.

مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری بلافاصله پس از وقوع این حادثه پیگیری لازم را آغاز کردند و پلیس عربستان سعودی درحال بررسی و جستجو برای شناسایی عوامل این حادثه است.

تاکنون سه نفر مظنون در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.»

به گزاش ایسنا، این حمله دو روز پس از آن اتفاق افتاده که روزنامه‌ رای‌الیوم چاپ لندن به نقل از مقامات عالی ‌رتبه‌ سعودی اعلام کرد؛ دیوان پادشاهی عربستان در حکمی، روزنامه‌ها و تلویزیون‌های داخلی و خارجی خود را، از انتشار اخباری علیه جمهوری اسلامی ایران یا مذهب شیعه ممنوع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید